Velkommen inn i min verden

En blogg om trivialiteter og hverdagsliv......

onsdag 13. mai 2015

Ampler....

Det er ofte et problem å vanne ampler og da spesielt
de som vi har på hytta...


Jeg så Grønn Glede på NRK i går og der hadde de en
genial selvvanningspose for ampler. En slik vil jeg ha!

Jeg har sent en melding på Facebooksiden deres med
forespørsel om hvor de kjøpes, men har ikke fått svar enda.


Jeg tok turen til mitt lokale gartneri, men de hadde ikke hørt
om den posen, men kunne anbefale denne hvite selvvannings-
potten som dere ser jeg har kjøpt. De hadde god erfaring med 
denne, så jeg slo til.


Det er visstnok en lokal mann som har tatt patent på denne
og selger den på gartneriet. Det blir spennende å se om jeg
blir fornøyd og om den funker. Den tar 4 liter vann, så det skulle
holde for noen dager.

Utfordringen er at det er 3 planter i hver sin 12 cm potte.  Med 
3 så små potter er det ikke mye rom for plantene å vokse i.


5 kommentarer:

  1. Det der med selvvanningsposen hørtes ut som en genial idé! Så ikke Gønn Glede på tv i går, så hvis du får svar, kanskje du er så snill å omtale det her på bloggen. Slike poser vil jeg òg svært gjerne ha.

    Klem

    SvarSlett
  2. Det vil vere supert om ein kan få tak eit system som held jorda i ampler fuktig.
    Håpe du skriv om det viss du får tak i :)

    SvarSlett
  3. De selger 'stoffposer/selvvanningspotteskjulere' hos Mester Grønn, Jeg kjøpte en for noen dager siden og skal bruke den på verandaen. De hadde mange forskjellige størrelser. Hilsen Line i Oslo.

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk, Line. Det var der de hadde kjøpt posene på Grønn Glede også.

      Slett
  4. Det er bare så flott med ampler og hengende, blomster !
    Men, av samme grunn som du har fortvilet over vanning, har jeg sluttet med ampler både her og i Italia....

    Men, kanskje dette er noe jeg burde undersøke mer?
    Ser over her at det er tipset om Mester Grønn.....tro om ikke jeg tar meg en tur dit ?

    Fine med din blogg vettu, stadig aktuelle tips, takk :)

    SvarSlett