Velkommen inn i min verden

En blogg om trivialiteter og hverdagsliv......

søndag 12. april 2015

Ved påsketider...

leste jeg to krimbøker...


Den blei godt omtalt i Dagens Næringsliv og jeg likte den også
veldig godt. Det samme gjorde Mannen og den skal visstnok 
filmatiseres har jeg hørt. Imponerende av dem som kan dikte
frem slike historier.... Dette er Sascha Arangos første roman.



Og så leste jeg en krim om Inspektor Morse og Lewis. De som
har sitt tilhold i Oxford og som har gått mye på NRK tv.

6 kommentarer:

  1. Morse og Lewis i bokform høres veldig ålreit ut. Var boken bra???
    Jeg leser nå en bok som heter Kammerpiken av Cecilie Enger, men det går trått. Jeg som vanligvis elsker historie og gjerne med røttene i virkeligheten, får liksom ikke helt taket på denne her, småkjedelig bok egentlig.
    Vel, jeg har noen noveller på lur av Johan Borgen som jeg gleder meg til, men tenkte jeg skulle prøve noen sider til i Kammerpiken før jeg gir meg.
    Ang boken jeg leste i påsken av J. K. Rowling, den tomme stolen, så trodde jeg faktisk det var en krimbok men det var den jo ikke, men jeg likte den veldig veldig godt. Du hadde også lest den ikke sant? Hva syntes du?

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg likte Den tomme stolen veldig godt og det er jo som du sier ingen krim. Boken om Morse var helt ok og jeg er ingen krimelsker, men leser gjerne litt krim i påsken.

      Slett
  2. Krim hører påsken til, men når det er sagt, leser krim året rundt - så godt å lese en god bok :)

    Akkurat ferdig med Ken Follett, og begynt på en ny bok nå som heter: Mors gaver, av Cecilie Enger, som jeg ser blir nevnt over her. Denne handler om en mor som får alzheimer/demens.....en venninne som mente jeg måtte lese denne.....litt trist så langt..men med 257 sider går den vel fort unna.

    god søndag !

    SvarSlett
  3. Takk for tips. Arangos bok er det 7mnd ventetid på. Godt å ha en god bok i vente til vinteren igjen også, hehe. Jeg kjøper aldri, kun biblioteket for meg.

    SvarSlett
    Svar
    1. Oi...det var lenge, Hege. Har du sjekket om den er på e-bok på biblioteket og om det går raskere? Vi lånte den som vanlig bok på biblioteket.

      Slett
  4. Takk for boktips!
    Krimbøker høre liksom påsken til.
    Ha en god ny uke.
    Klem Christina

    SvarSlett