Velkommen inn i min verden

En blogg om trivialiteter og hverdagsliv......

torsdag 2. april 2015

Puhhhh....

Nå er det bare restene av oppvasken, som det ikke var plass til
i maskinen, som gjenstår...


Vi har hatt en kjekk familiemiddag denne skjærtorsdag ettermiddag,
dog litt utfordrene når konversasjonen foregår på norsk, engelsk,
fransk og italiensk....

På menyen denne dagen stod røkelaks med eggesalat til forrett,
lammelår stekt på 80 grader i 10 timer med fløtegratinerte poteter
til hovedrett og sitronfromasj til dessert....

Nå puster vi ut og venter vi på siste episode av påskekrimmen 
på NRK. 

Hmmm....lurer på hvem som er den skyldige..

8 kommentarer:

  1. Høres koselig ut :) Studenten og jeg har vært på kino i kveld og sett "Still Alice". Anbefales!

    SvarSlett
    Svar
    1. Den filmen har jeg også lyst å se...

      Slett
  2. Det høyrest ut som eit velsmakende måltid.
    Her er lammelåret sett i omnen for langtidssteiking til i morgå. Litt spennande.

    SvarSlett
  3. Det må ha vært en koselig middag. Vi er også internasjonale i denne familien. Da blir det laaaange middager. Vi var hos mine foreldre i går og spiste deilig mat, med både dessert OG kake til kaffen.
    Hos oss går det i Engelsk krim på tv.........
    I dag er det tid for å svinge vaskekosten, det må også til. Men jeg tror jeg vil gå meg en lang tur også. Er jo vant til å være i farten hver dag.
    Håper du nyter dine fridager også....innimellom.

    SvarSlett
  4. Høres ut som en deilig middag og ikke minst med en koselig og internasjonal familie :P
    Jeg hadde nok kommet for kort språkmessig...men med tegnspråk hadde jeg kanskje kommet et stykke :P

    Takker for koselig hilsen inne hos meg!
    Fortsatt god påske!

    SvarSlett
  5. Det er både godt og lov å puste ut etter hyggelig selskap :) Hørtes nydelig ut!

    SvarSlett
  6. Ja, det var et langtidsstekt lam!
    Var helt sikkert nydelig =)

    SvarSlett
  7. På 4 språk, ja det må vel kalles en "internasjonal samling av familie medlemmer " !!

    Kan bli litt slitsomt med flere språk over bordet, erfarer det selv mye her i Italia, så vet hva du snakker om :)

    SvarSlett