Velkommen inn i min verden

En blogg om trivialiteter og hverdagsliv......

onsdag 15. april 2015

Moteslavene i Bangladesh...

I mai 2013 hadde jeg dette innlegget på bloggen min...
http://frutunheims.blogspot.no/2013/05/noen-betaler-for-oss.html


I kveld har jeg sett på et program på NRK nett-tv som forteller
historien om denne tragiske ulykken... Jeg vet nesten ikke om man
kan kalle det en ulykke en gang når korrupsjon og  pengegriskhet er
skyld i en hendelse som blei påpekt før den skjedde...

Vil du se programmet om klesfabrikken som kollapset i Bangladesh 
der mer enn 1000 fattige arbeidere, flest unge kvinner, mistet livet, så
kan du gjøre det ved å trykke på lenken...

2 kommentarer:

  1. Det er så grusomt at det finns ikkje ord.
    Og me kan ikkje vere trygge på kva forhold som ligg bak når me kjøpe klede, det trur eg blir skjult bak fine ord og lovnader.
    Stakkars folk (barn) som sit der og syr for ein slikk og ingenting.

    SvarSlett