Velkommen inn i min verden

En blogg om trivialiteter og hverdagsliv......

mandag 27. april 2015

Dronning Ingrid....

I fjor blomstret hun så rosa og fin og jeg er superstolt
over å ha fått henne til og overvintre. En stikling har jeg
også fått til å blomstre....


Mysteriumet er hvorfor blomstene i år er hvite og ikke sart lys
rosa som de var i fjor? Stiklingen blomstrer også i hvitt...

Noen som vet hva jeg har gjort feil eller ikke gjort?


Mannen, Elen og jeg har vært på gartneriet i dag og Elen
må tidlig læres opp til å bli glad i blomster og det som vokser
i jorden. Hun burde ha gode forutsetninger, da faren hennes
er bondesønn.

Damen jeg pratet med på gartneriet hadde heller ikke noe svar
på hvorfor dronningen er blitt hvit etter overvintringen. 

6 kommentarer:

  1. Spennende med sånne fargeskift. Vet ikke hvorfor det skjer, men har opplevd lignende et par ganger :-)

    SvarSlett
  2. Dronning Ingrid er så vakker, det kan jo være at den blir mer rosa når den kommer ut i solen.
    Jeg har sett at blomstene skifter litt farge da, men den er jo vakker hvit også.
    Du får nok god hjelp av vesla med blomstene, så søt.

    God ny uke til deg.

    SvarSlett
  3. Så flink du er som får den til å blomstre året etter.
    Eg har prøvt fleire gongar, men lukkast ikkje.

    SvarSlett
  4. Så rart den brått blomstrer hvit?
    Men, som en skriver over her, kanskje det endrer seg når den kommer ut i sollys? La oss håpe det, for den delikate rosa fargene er jo såååå nydelig !

    Bedårende det siste bildet her av Elen, kan se nysgjerrigheten over denne blomsten lyse ut av bildet...hi hi .... :)

    SvarSlett
  5. Jeg vet at hortensiaer ofte kan skifte farge når de blir plantet ute. Mener det har med ph- en i jorda å gjøre. Gjerne det samme med dronning Ingrid..?

    SvarSlett
  6. Jeg tenkte også å nevne noe av det de andre har kommentert. Med hortensia har det noe med surhetsgraden i jorden å gjøre, at den skifter farge. Det sies at hvis man putter en rusten spiker i jorden, blir den blå. Kanskje du må gjødsel den?
    Slik er det jo også med oss mennesker. Spiser vi dårlig mat, røyker osv.....får vi dårlig hud og dødt hår.

    SvarSlett