Velkommen inn i min verden

En blogg om trivialiteter og hverdagsliv......

lørdag 21. mars 2015

Tid.....


Jeg har god tid...tid til å gjøre ingen ting....hvis jeg vil.



Mange sliter med å få nok tid til det de har lyst til og andre
sliter med å ha nok penger til det de har lyst til.

For meg er tid en luksusvare og jeg lever i den forstand et 
lukseriøst liv. Jeg jobber 4 dager på og 4 dager av og for det
får jeg mindre penger enn om jeg hadde jobbet 5 dager på og
3 dager av som er en full stilling med helkontinuerlig skift. Men
det er sånn jeg ønsker å ha det. Tid betyr mest....

Jeg elsker å ha god tid på fridagene mine. Tid som jeg selv 
bestemmer hva skal bli fylt med...

Denne helgen jobber jeg, men på mandag, da får jeg tid igjen
og den skal jeg fylle med det jeg har lyst til.

Håper du har god tid denne helgen til å gjøre akkurat det du har
lyst til....


9 kommentarer:

  1. Gjenkjennbart.
    Tid er viktigst. Tid til å prioriterer gjøremål på andre arenaer.
    Jobber selv redusert stillling 75%. Setter uendelig pris på at jeg har anledning til det, samt at jeg får tid nok i jobben til å ha nok oversikt og kontroll til å gjøre en god jobb. Blir jo færre pensjonspoeng av slikt men…
    God jobbehelg.

    SvarSlett
    Svar
    1. Pensjonspoengene er jo en veldig viktig faktor man må vektlegge når man vurderer redusert stilling og årene går uendelig fort. Dessverre er det mange kvinner som ikke tenker over og planlegger for fremtiden.

      Slett
    2. Samtidig har man ingen garanti for om man får glede av pensjonspoengene. Jeg har også kunnet velge den luksusen å ikke ha 100% lønnet arbeid.

      Slett
  2. Så godt å høre at andre også prioriterer tid! Her har jeg vært hjemme med minste vennen som til sommeren er 3 år,hun skal begynne i barnehage fra høsten av og da skal jeg ut i jobb. Men jeg tenker 60 - 70 % stilling. da har jeg tid til å gjøre noe av det jeg ønsker + være mer sammen med barna. Di har man bare på lån en stund.
    Ønsker deg en fin helg selv på jobb,så håper jeg at mandagen blir super.
    Klem Christina

    SvarSlett
  3. Jeg og min mann jobber full stilling begge to, men fritiden vår er hellig for å si det sånn. Vi har ikke barn slik at vi har anledning til å gjøre i grunn det vi vil sånn sett.
    Vi prioriterer tiden til å kose oss, gå turer, ta noen småturer hit og dit, og ikke minst fotografering og det som hører til det. :) Jeg har det kjempefint og koser meg veldig !

    I dag skal jeg feire bursdag med familien og jeg har en liten vaskepause her nå og har bakt eplekake også i dag. Det er hyggelig :) Gleder meg til gjestene kommer i kveld og vi skal ha pastasalat med pestokylling som hovedrett. Nam nam :)

    God helg!!! :)

    SvarSlett
  4. Tid er viktig! Dette året har jeg valgt å ikke ha tid, en erfaring det også :) Men det blir nok omprioritert når året er omme - liker best å ha tid. Fin arbeids helg til deg - jeg skal kose meg helt alene hjemme :D

    SvarSlett
  5. Da jeg sluttet i arbeid for noen år siden savnet jeg det. var blitt en livsstil etter 40 år. Nå er vi begge over 50 år og synes det er bra og være hjemme. Jeg liker og handle så det er mye som kommer hjem atv et eller annet.

    SvarSlett

  6. Vi er da ikke bare 50. Er fylt 70 år begge to.

    SvarSlett
  7. Tid er dyrebart ♡
    Tiden som gikk får man aldri tilbake...

    Jeg har også valgt tid fremfor penger, hvis man kan si det slik:) Jeg har muligheten, og da blir det sånn :)
    Har aldri jobbet fullt etter jeg fikk barn :)

    Ha en fin fin kveld og en fin ny uke ♡

    SvarSlett