Velkommen inn i min verden

En blogg om trivialiteter og hverdagsliv......

søndag 29. mars 2015

God søndagsmorgen...

fra Hotel Bristol i Oslo...

Gammeldags og ærverdig  dette hotellet både i fellesområdene
og rommene. Badet er derimot moderne kledd i lyse nye fliser...

Nå gjenstår det å teste ut frokosten. Vi bor her i påsken siden
nabohotellet, som vi vanligvis bruker dette året, for tiden er påskestengt.

Noen kom med spørsmål i kommentarfeltet på bloggen i går ang. 
våre rutiner med tanke på flyulykken i Frankrike. Også hos oss
i SAS er prosedyren om alltid to personer i cockpit, anbefalt av
europeiske myndigheter, innført med umiddelbar virkning. Så i
går på vei til Spania var jeg pilotvakt da de var ute av cockpit hver
sin gang.

8 kommentarer:

  1. Oj så lekkert. Moro å få bo litt staselig også da når man først er på jobb :) Håper frokosten var bra også!

    takk for at du svarte meg på spørsmålet ang cocpit. Det var kjekt å vite.
    Jeg husker når jeg var liten og vi fløy opp og ned fra Alta til Oslo på ferier så var det 3 stk ombord i cocpit. Dette var på 70-tallet. Mannen min tenkte litt høyt at de ofte hadde med seg mekaniker på flyet? stemmer det? vet du?

    Ha en fin søndag :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg vet ikke, men det kan godt tenkes. Jeg har også hatt flygninger i Braathens da vi hadde med tekniker når vi dro til charterdestinasjoner uten det tilbudet på bakken.

      Slett
  2. Håper sengecomforten og frokosten innfridde, Ingrid. Fortsatt god jobbehelg!

    SvarSlett
  3. Så flott gammel eleganse på Bristol
    Ha en fin påske

    Jorunn

    SvarSlett
  4. Det er noe charmerende å bo på et gammelt ærverdig hotell. Der har jeg også bodd, på jobbtur. Frokosten var en buffet, og jeg har også spist fem retters middag der....som jeg ikke likte, selv om det var gourmet. Tror det var fordi de serverte ting jeg ikke er fan av, som bla gåselever og dessert med multer.
    Men stemningen der er helt toppers. Håper du fikk en god natts søvn og deilig frokost. God jobbhelg.

    SvarSlett
  5. Så stilig rom :) viktig å ha det litt delikat rundt seg , da slapper en best av :) Fint dere har gode rutiner i SAS..
    Ha det fint på jobb og god påske :))) Annebe

    SvarSlett
  6. Elsker Bristol, alltid innom en eller to ganger i året, på lunsj eller kakao drikking der - da gjerne vinterstid.

    Er jo såååå herskapelig, engelsk stil, blir ikke lei det. Og syns det er deilig innom mellom alt som skal være så minimalistisk dansk desig, blir dette en herlig motvekt syns jeg :)

    God påske

    PS, ja du den flyulykken er forferdelige greier....selvmord..... hørte på TV at det Norge har ikke taushets belagt for pilot leger, de skal kunne informere arbeidsgiver om sykdom, noe er tror andre land tar til etterretning nå....når man har ansvar for såååå mange andre mennesker liv, er dette godt å vite at vi i Norge har.

    SvarSlett
  7. Er innom for å ynskje deg
    God påske.

    SvarSlett