Velkommen inn i min verden

En blogg om trivialiteter og hverdagsliv......

tirsdag 17. mars 2015

Er blogg på vei ut....?

Ofte er det slik at nye ting kommer og andre går eller
blir erstattet av noe raskere, enklere og mer bekvemt...



Da jeg startet bloggen for 5 år siden var blogg noe nytt og
spennende og mye mer jobb. Bilder måtte tas, lastes inn
på PC'n og det hele gikk så mye tregere enn i dag. 

Nå er det fort gjort med blogging fra telefonen eller iPad 
der man tar bilde med iPhone og blogger fra en app. 
Man trenger ikke engang være tilknyttet wi-fi og ledninger.
3G og 4G fungerer kjempebra de fleste steder.

Flere av de bloggene jeg leste og fulgte i begynnelsen
er borte nå og noen av dem er byttet ut med Instagram...
og noen har begge deler.

Jeg leser vesentlig færre blogger i dag sammenlignet
med tidligere. Noen av blogggedamene jeg har fulgt i alle
disse årene føler jeg nesten jeg "kjenner", selv om vi aldri
har møtes.

Jeg leste nettopp på en annen blogg der vedkommende
lurte på om blogg er på vei ut. 

Er den det, hva tror du?

10 kommentarer:

  1. Jeg tror ikke blogging er på vei ut. Men jeg leser ikke så mange blogger nå som før.
    Har vel blogget i 6 år og ikke så ofte. Noen ganger må man jo ta pause.

    Varm hilsen fra nord

    SvarSlett
  2. Nei, det håper jeg da ikke....
    Jeg har blogget i 9 år, og ser at mange har kommet og gått. Spessiellt til FB der jeg helst ikke vil være!
    Jeg har lyst til å prøve meg på Instagram, men mer for å poste fine øyeblikksbilder.
    Bloggen skal beholdes!!!
    Og tenk på alle de hyggelige damene jeg har blitt kjent med her inne. Mange har jeg truffet IRL, og noen er blitt venner for livet. Så, aldri i verden!!!!

    SvarSlett
  3. Jeg har lurt på det samme, men når jeg har en historie å fortelle så duger jo ikke Instagram! For der kommer jo bildene i feil rekkefølge. De nyeste først. Så hvis jeg bare skal vise noe fint i ett bilde er IG supert. Skal jeg dvele litt ved noe er jeg glad jeg har bloggen å utfolde meg på. Jeg skriver vel så ofte for meg selv som den (b)loggen den er som for andres del.
    Men egentlig bruker jeg Snapchat mest! Jeg har en gruppe på 10 venner/familie som følger med på mitt daglige liv (det jeg vil dele). Og på MyStory på Snap så legger jeg ut massevis av bilder. De forsvinner jo etter et døgn og kan sees når en vil og så ofte en vil. Dette fenger tydeligvis de fleste. Har "følgere" fra 10 til 73 år der. Det blir mer personlig, for JEG velger ut hvem som kan se mine bilder. Har mye gøy med den Snappen, ja. Uhøytidelig og lettvint.

    SvarSlett
  4. Neppe hvis du er kjendis !
    Hørte akkurat at Tone Damlie skulle begynne igjen (ante ikke at hun hadde blogget i sin tid) - men de gjør det nok mye pga reklame inntektene - og de er som kjent høye !

    VI vanlig dødelige, har ikke sponset med reklame, og gjør det av rene glede og interesse. Når det er sagt, ser jeg at jeg blogger mindre enn da jeg startet.

    Men, jeg lager fremdeles bok for hvert år, og det blir liksom litt "dagbok" over hendelser, ferie, og annet gøy.

    Jeg følger stort sett de samme,og noe nye har dukket opp, og føler som deg, man liksom "kjenner litt" vedkommende, noe som jeg setter veldig pris på og syns er morsomt !

    Hvor lenge bloggingen består?
    Tjaaa..leeenge håper jeg :) og jeg håper å fortsette å følge deg også, Fru Tunheim !!

    Hilsen Helen

    SvarSlett
  5. Jeg henger meg på Helen. Jeg blogger mye mindre nå enn da jeg startet. Det blir av spesielle hendelser. Lager årsbøker og det er morsomt å se årene tilbake.

    SvarSlett
  6. Jeg håper den ikke er på vei ut! Men merker at jeg bruker mindre tid på bloggen og blogglesing nå enn tidligere. Ikke fordi jeg ikke har lyst, men for at tiden i perioder ikke strekker til. Jeg synes det er veldig hyggelig å bli kjent med nye mennesker og ser at vi har mange av de samme interessene. Og alle ideene jeg får! Det er så mange kreative mennesker der ute! Nei, la oss håpe at bloggingen består :) Fortsatt fin uke til deg!

    SvarSlett
  7. Nei! (jeg skrev en lang kommentar om det her til deg, men den er kanskje blitt borte?)
    Jeg håper da virkelig ikke det. Jeg får stadig nye ideer, men jeg jobber også med å lage meg en ny nettside som utelukkende er fotos. Instagram er enkelt, men det er ikke det samme da. Insta er jo der og da, bloggen er litt mer gjennomtenkt (noen ganger) :)
    Jeg skal ikke slutte å blogge i hvert fall :)

    SvarSlett
  8. Jeg håper virkelig ikke at blogg er ut! Det ville vært veldig synd & for meg vil aldri bloggen bli ut. Jeg vil fortsette på bloggen selvom jeg også er på instagram. Syns ikke instagram er like kos som blogg.
    Håper å få se mange innlegg og bloggere som tar opp tråden og blogger som bare det.
    Ha en fin dag.
    Klem Christina

    SvarSlett
  9. Heisann.
    Jeg har inntrykk av at blogging er mer ut. At snapchat og Ig har overtatt endel.
    For egen del er jeg ikke like ivrig som i starten for 4 år siden. Tid er viktigste årsaken til det. Det får være greit slik, tenker jeg. For meg skal det være et lystprosjekt, og ikke plikt. Men å gi meg helt klarer jeg ikke. Det er jo så hyggelig og inspirerende. Har virkelig fått noen gode kontaktpunkter gjennom blogginga. Bla.a med deg :) Håper vi ikke gir oss enda iallefall.
    Ha en god helg!

    SvarSlett
  10. Mange av dem jeg fulgte til å begynne med har sluttet, andre er mindre aktive. Jeg synes fortsatt det er hyggelig å lese og å skrive, og kommer til å fortsette.
    Det er kommet mange nye til. Noen burde kanskje hatt litt hjelp, det er muligens ikke alt man bør skrive.

    SvarSlett