Velkommen inn i min verden

En blogg om trivialiteter og hverdagsliv......

onsdag 18. mars 2015

Enda en gang....


..gjør jeg ting jeg ikke har gjort før.


Jeg har sådd sukkererter g erteblomster....


Jeg har klart å overvintre fuksian og pelagoniaen Dronning Ingrid....


Jeg har satt stiklinger av dronningen, men den ene er tydeligvis
ikke helt fornøyd med jobben jeg har gjort....


..og så har jeg satt begoniaene til driving. Akkurat det gjorde jeg i fjor
også, men jeg er usikker på om jeg har tatt livet av de guloransje. 
I alle fall er det bare de røde som spirer, men jeg venter i spenning
på om det skjer noe med de guloransje fremover....


Det store vinduet mot sør på gjesterommet jeg pusset opp i vinter
gjør en perfekt jobb som drivhus...

6 kommentarer:

  1. Ta litt plastfolie over for å skape drivhus-effekt. På spirene i terracottapottene kan du skjære av toppen på en flaske, og stikke ned over potta, så får du også der et lite drivhus. Så det i KK living, magasinet jeg kjøpte i går. Kjempekjekt tips.
    Spennende med ting som dukker opp av jorda.

    SvarSlett
  2. Åhhh dette savner jeg å gjøre, så frø....
    men, sånn som vi lever er jeg aldri lenge nok på ett sted så dette kan følges opp, men kjenner nå at det savner jeg !

    Er jo sååå moro å se når det spirer !

    Lykke til - sikker på at dette går veien, også håper jeg den litt slapp Pelargonen kommer seg !!

    Lykke til hos frisøren idag, håper du viser oss hvordan du ble ? Hint hint hi hihi

    SvarSlett
  3. PS, for jeg er jo "ikke noe nysgjerrig" blink....

    SvarSlett
  4. Mine pellargonier kommer tilbake for tredje året. Så moro.
    Kanskje jeg skulle så noe også, du inspirerer vettu.
    Så deg med ny frisyre på insta. Virkelig fresht!

    SvarSlett
  5. Så gøy!!!! Du er flink og ingenting er vel mer moro enn å kunne plukke "fruktene" av sine egne selvplantede når den tid kommer :) Nam nam!
    Jeg hadde et par tomatplanter i fjor, det gikk ikke bra, så jeg må dessverre si at jeg har gitt meg hahaha ;)

    SvarSlett
  6. Åh,så herlig! Det er så gøy med å så egene ting å se at di spirer og gror. Våren er på vei.
    Ha en fin dag.
    Klem Christina

    SvarSlett