Velkommen inn i min verden

En blogg om trivialiteter og hverdagsliv......

fredag 6. mars 2015

Detachment....

er ingen lystig film, men kjempegod. Jeg så den på
Nettflix...





Kopiert fra Filmfront;

I denne filmen følger vi lærere, elever og administrasjon på en bråkete videregående skole i USA. Filmen begynner i det Henry Barthes kommer til skolen som vikarlærer. De andre lærerne ser det som svært utfordrende å undervise på skolen fordi det er så mange elever med null respekt for det å lære og lærerne. Barthes får raskt en god tone med sine elever. Han ser dem for det de er og har også en trøblete fortid som gjør at han er godt rustet til å forstå at det ikke er like lett fr alle. En dag møter han også den unge gatehoren Erica. Han vil først ikke ha noe med henne å gjøre, men da deres veier møtes igjen er han klar for å hjelpe henne. Det blir noen problemfylte uker for den erfarne vikarlæreren...

Trailer fra filmen kan du se HER

2 kommentarer:

  1. Det høres ut som en bra film. Jeg liker slike bedre enn en saftig action film.
    En liten kaffe og musikk på radioen, før jeg drar til jobb.
    Ha en fin helg. Klem

    SvarSlett
  2. Takk for anbefalingen. Denne filmen likte jeg.

    SvarSlett