Velkommen inn i min verden

En blogg om trivialiteter og hverdagsliv......

lørdag 14. februar 2015

Fra Jærens tak til havet....

Vi har vært på tur i dag, Mannen og jeg....









Vi startet med en tur til Synesvarden som er det nest
høyeste stedet på Jæren..... Fra parkeringen på Holmavatn
bruker man bare 30-40 minutter å gå hit...









Det sies at man kan se "7 kyrkjesokn" herfra og det tror jeg
på. Man ser lengre enn øyet rekker utover det flate
jærlandskapet....









Turen fortsatte, i bil altså, ned til havet og Varhaug gamle kyrkje...









Jeg har en søster, som døde under fødselen, begravet her,
men vet ikke hvor. Den gangen, i slutten av 1940-årene, blei
de dødfødte bare lagt i en grav sammen med andre
som tilfeldigvis skulle begraves da...









Turen videre, fortsatt i bil, gikk til Hå gamle prestegård. Om du ser
til høyre i bildet kan du se Obrestad fyr










Her på prestegården avsluttet vi med en kopp kaffe
før vi dro hjem for å ha en aldri så liten Valentinesdate med
tapas på menyen....

Sånne dager som dette med sol og høy klar himmel er
balsam for kropp og sjel. Vi er ikke bortskjemt med for
mange av dem i Rogaland der det ofte er mye regn og vind.
Ingen kan si at vi bor her på grunn av klima i alle fall
vil jeg tro...


Håper du har en hjertevarm Valentinsdag. ❤️❤️❤️

5 kommentarer:

  1. For noen flotte bilder! Høy, knallblå vinterhimmel er så herlig. God lørdagskveld (og valentinsdag!) til deg og mannen!

    SvarSlett
  2. Så herlig tur. Og en valentinsdate er ikke å forakte det heller.

    SvarSlett
  3. Så fin tur dere har vært på! Vi pleier også å ta noen fine turer i helgene, men denne helgen har vi holdt oss i ro :)

    SvarSlett
  4. Fantastiske Bilder du viser, Ingrid.
    Kun en gang har jeg vært på Jæren/i Stavanger. En herlig, oval julihelg for 4 år siden med sol fra morra til kveld. Jeg ble forelsket i landskapet. At det ser ganske annerledes ut i regn og blæst er ikke vanskelig å forstå.

    SvarSlett
  5. Ser ut som dere hadde en fin tur, nydelig landskap. Slikt åpent landskap minner meg jo litt om hvordan vi har det her hos meg.

    Ha en fin dag!

    SvarSlett