Velkommen inn i min verden

En blogg om trivialiteter og hverdagsliv......

torsdag 5. februar 2015

En liten, men stor forandring....

Lene Interiør la ut dette flotte i inspirasjonsbildet på
Facebooksiden sin....



De har har mye fint og også nettbutikk som
du finner HER om du har lyst å se innom...



I alle fall så har jeg latt meg inspirere og kjøpt nytt trekk
til sofaene på hytta...



..og da måtte jeg jo kjøpe nye puter også. Ulempen nå er at
vi har lik sofa som så mange andre...



Fra før var sofaene røde og det var vi nesten alene om.
Jeg kjenner ingen med rød sofa, men beige og grå derimot,
det har "alle".

Uansett så hadde jeg lyst å skifte trekket. Jeg har tenkt på det
lenge siden det var slitt, møkkete og falmet etter 7 år, men jeg
har alltid vært glad i den rød sofafargen.

Jeg lar meg lett begeistre og inspirere og er kjempefornøyd med
den nye look'en og nå skal Mannen settes i arbeid. Han skal lage
et smalt konsollbord som skal stå bak den ene sofaen....

Gleder meg til det er ferdig og kjenner jeg Mannen rett,
er det snakk om kun kort tid. Sannsynligvis neste gang
vi drar på hytta. Og jeg lurer på om jeg skal male det
hvitt eller beise det i en gråbeige farge.

Ha en herlig torsdag!

8 kommentarer:

  1. Jeg har rød sofa!!!! Oppe på tv rommet/ kontoret/ gjesterommet.
    Har alltid ønsket meg det i stua, men der har vi en mørk grå en, som jeg også er fornøyd med. Men jeg bytter ut pynteputene av og til, for å få litt variasjon.
    I den røde sofaen er det hjemmestrikkede røde og orange puter. I love it!
    Ble fint hos deg med nye trekk, da. Men du kan jo kjøpe en rød godstol.
    Spennende å se hvilken farge bordet ditt får.....

    SvarSlett
  2. Gratulerer med ny stue!
    Jeg syns dette ble riktig så fint. Har også valgt nøytrale farger de siste gangene jeg har møblert. Vi kan heller sette farge på interiøret med puter osv. Ha noen fine dager på hytta!

    SvarSlett
  3. Gøy med litt forandring :) Jeg vurderer nye puter i sofaen jeg også - må bare finne noen jeg liker ;) Min sofa er mørkebrun, så her passer nok nesten alt inn :) Fin torsdagskveld til deg!

    SvarSlett
  4. Det vart kjempefint!

    Ha flott morsdags helg :-)

    SvarSlett
  5. Koselig hos deg, Ingrid. De nye putene gjorde seg fint i sofaene dine.
    Vi har rød sofa her hjemme. En rød og en brunbeige sammen. Har alltid likt dem. Er godt brukt, men jeg får meg ikke til å skifte dem ut ennå.

    SvarSlett
  6. Fint med " ny" sofa. Forandring fryder! Sjekk ut fargen " drivved" når du skal beise det nye bordet:) fin helg til deg!
    Linn

    SvarSlett
  7. Vi HADDE en gang en rod hjornesofa, men har na en mork brun pluss en rodlig sovesofa som fant sin vei ned til stua en gang da vi trengte mere sitteplasser og sa har den bare blitt der. Jeg liker allikevel ogsa godt de mere noytrale fargene I sofaer og planlegger det nar de skal skiftes ut. Det som brukes, slites jo. Fint a bare kunne kjope nye trekk og ikke helt ny sofa! Heldig du som har en mann som kan fikse konsollbord! Det blir nok fint. Uttrykket hos deg er I allefall behagelig og rolig.

    SvarSlett
  8. Ja, vi følger jo gjerne "strømme" - alle har hvite kjøkken, alle har Ektorp sofa fra Ikea, alle har nå grå vegger...men, så gjør man sine små forskjeller med pute valg, og tilbehør - ble veldig delikat og lekkert dette her da :)

    Og når du blir lei, ja så har du vel de røde trekkene på lur ett sted !!

    Her går det i muldvarp farget sofa (litt mørk) veldig praktisk ser jeg....ellers har jeg de siste 18 årene nok hatt 4 offwhite sofaer...idag kun 1 igjen på Villa'n (italia) resten ble solgt på finn.no, ettersom ny sofa ble kjøpt...hi hihi

    SvarSlett