Velkommen inn i min verden

En blogg om trivialiteter og hverdagsliv......

onsdag 7. januar 2015

Tupperware...

Jeg var i selskap i går og det må sikkert være 20 år
siden sist. Så hyggelig og sosialt som det var...





Det var litt merkelig å se at mange av de varene vi har og
bruker nesten daglig, fortsatt er i salg. Tupperware blir jo
ikke utslitt og som sagt mine holder mål også 20-25 år senere.
Det gjelder bare å ha tungen rett i munnen og kun kjøpe det
du trenger, ikke ting som havner innerst i et kjøkkenskap.

I dagens samfunn er det jo forbruk som holder økonomien
oppe har jeg forstått og varer produseres med begrenset
levetid slik at vi skal kjøpe nytt og skifte ut. Den filosofien kan
de umulig ha hos Tupperware.

Dette høres ut som en promotering, men det er det altså ikke.
Jeg er, og har alltid vært, veldig glad i de produktene jeg har.
Og tror dere jammen ikke jeg fikk kjøpt et nytt hjul, som jeg har
mistet, til min eldgamle shaker (bildet til høyre).

Jeg kjøpte et par små ting i går også.




Denne slikkepotten kjøpte jeg. Har du noen erfaring med
den?
Den vi har er trolig fra 1980 og moden for utskifting for lenge
siden. Nå prøver vi en fra Tupperware...




Og så kjøpte jeg disse små begerene. Supre til å ha i
bagen på jobb håper jeg. Til nøtter, blåbær, granola,
oliven, fetaost osv.

12 kommentarer:

  1. Slkkepotten er god å bruke.
    Eg har også mange produkt som eg likar og har brukt i alle år, men desverre nokre ting bakerst i skapet.
    Ein blir så frista og trur at ein har bruk for det...
    Eg har faktisk bokser til sukker, salt og anna som eg har brukt dagleg sidan 1970 talet då systra mi var forhandlar av Tupperware. Så kvaliteten er fantastisk.

    SvarSlett
  2. Ingen erfaring med slikkepotten til Tupperware, men har noen andre av de produktene ja. Plastbokser får man ikke nok av? Kjekke greier.

    SvarSlett
  3. Tupperware sine produkter er fantastiske. Jeg tenkte faktisk på det her om dagen, skulle ha vært i et tupperware selskap igjen. Sikkert 20 år siden her og. De skolene så kjekke ut.

    SvarSlett
    Svar
    1. Så hyggelig å høre fra deg igjen, FruR. Lenge siden. Jeg prøvde å kommentere på din blogg, men kommentering var kun mulig for dine gruppemedlemmer står det ved kommentarfeltet og jeg kom ikke gjennom.

      Slett
  4. Ja, det gjelder a tenke seg godt om for det er saaaa lett a bli fristet! Fikk faktisk en ny fin slikkepott I julegave - ikke Tupperware - men med Mariusmønster. Den er sa fin at jeg nesten ikke tør bruke den... :-)

    SvarSlett
  5. Jeg solgte faktisk TW for endel år siden, hadde en del TW fra før av som jeg til og med hadde fått fra min mamma. Jeg er så glad i produktene, og de holder år etter år så ikke rart at både kjøkkenet hjemme og på hytta er full av dem :)

    De små boksene der brukes masse, slikkepotten også, og quick shakeren er genial :) Så kos deg med TW, de holder mål!

    SvarSlett
  6. Tupperware er bra saker :) Jada har den slikkepotten og den er god og ganske mange år. Det eldste jeg har er et to litersmål som jeg lånte fra moren min for ca 20-30 år tilbake.

    Godt nyttår til deg og takk for et koselig bloggår :)

    Klemmer Monica

    SvarSlett
  7. Det er mange flotte, praktiske Tupperware-produkt, men opplever att mange av lokka vert ødelagt, ser ut som kantane morknar :(. Valget blir då billegare produkt, der du forventar kortare " levetid" :)
    Mvh. V....

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg har ikke opplevd morkne lokk, men så skal det sies at de er ikke ofte i oppvaskmaskinen Tupperwarene mine.

      Slett
    2. Boksar og lokk blir alltid vaska i oppvaskmaskina her. Trudde dei skulle tole det..? Har hatt dei i mange år, så kan vel kanskje ikkje vente dei skal vare evig.. ��

      Slett
  8. Mange fine produkter i TW. Veeeldig lenge siden jeg var på TW party, synd egentlig, for det er jo så koselig med sånne sammenkomster.
    Ha en finfin kveld

    SvarSlett