Velkommen inn i min verden

En blogg om trivialiteter og hverdagsliv......

fredag 16. januar 2015

Oppussing....

Studenten dro til Oslo for noen år siden og rommet
hennes i kjelleren var modent for oppussing. Vi ønsket
å gjøre det om til gjesterom som brukes når hun kommer
hjem på besøk.

Heldigvis så var hun helt enig....






Sengen og nattbordlampene er fra IKEA og er det eneste nye vi har
kjøpt....






Veggene er malt i fargen Kalk fra Jotun...







Sofaen stod på rommet fra før og har bare fått en liten
omplassering. Bord, bilder og lampe er ting vi hadde og
som ikke var i bruk. Bortsett fra triumfbuen, den hadde
Studenten på rommet sitt...






En liten lesekrok med den gamle stolen jeg trekkte om
og Studentes gamle bokhylle...

Rommet er langt og smalt og har en pipe og et garderobeskap
midt på den ene veggen. Det gjør det hele vanskelig å møblere.
Jeg ville gjerne at sengen og sofaen byttet plass, men det er det
ikke mulig å få til uten at det blir altfor trangt...

Jeg er fornøyd. Det håper jeg Studenten også er.

8 kommentarer:

  1. For et fint rom. Det er som å komme inn i et hotellrom, et luxent et. Det er en rolig atmosfære der.
    Ja, dette har dere fått bra til.
    Helg igjen, herlig. For meg er det jobbhelg, og desverre med en begynnende forkjølelse på gang.........men det skal gå :)
    God helg

    SvarSlett
  2. Så fint dette ble, deilig med ett gjesterom, og når det ser nesten ut som ett hotellrom, ennå bedre...;)

    Mye lettere å invitere venner også, syns jeg når man har ferdig oppredd gjesterom som venter dem !

    Brått en ny fredag, og det betyr skifte på sengen hos meg, gjør det hver fredag, så deilig å begynne helgen med rent sengetøy (ja, du vet jeg litt sånn vanemenneske, jeg da...hehe)

    God helg ! Du er vel på vingene,,,eller....

    SvarSlett
  3. Både din datter og andre gjester må bli fornøyd med et så flott rom.

    SvarSlett
  4. Det var et veldig fint og deilig rom. God plass til gjester eller til Studenten nar hun kommer hjem! Likte godt fargen pa veggene! God helg til deg og dine.

    SvarSlett
  5. Delikat og hyggelig ble det. Kalk er en varm, nøytral farge.
    God helg, kjære du.

    SvarSlett
  6. Veldig pent, delikat innredet. Godt med plass og et hyggelig rom :)

    SvarSlett
  7. Klart studenten blir fornøyd! Det ble lekkert, her føler man seg velkommen :)

    SvarSlett
  8. For et stilrent og koselig rom :) Det ser innbydende ut. Der tror jeg nok studenten vil trives når hun er på besøk :)

    SvarSlett