Velkommen inn i min verden

En blogg om trivialiteter og hverdagsliv......

onsdag 14. januar 2015

Kylling med rotfrukter og estragon...

Denne oppskriften fant jeg på Trines matblogg...



Vi hadde noen rå kyllinglår i fryseren og jeg hadde lyst
å lage noe nytt. Jeg googlet og fant denne enkle og gode
oppskriften som måtte prøves. Bare å la lårene frese litt på
panna mens du kutter opp grønnsakene for deretter å ha
alle ingrediensene i ildfast form og la det stå i stekeovnen
mens du gjør noe annet. Montere seng fra IKEA for eksempel.

Det gjorde jeg..





Slik så formen ut da den kom ut av stekeovnen og det
var bare å sette rett på bordet. Trine anbefaler amadine-
poteter til denne retten. Jeg synes ikke det er behov for
noe. Det er bare å putte oppi nok grønnsaker så er det
en fullgod middag.

Dette var så utrolig godt at jeg kommer helt sikkert til å
lage denne retten flere ganger.

7 kommentarer:

  1. Vi bruker mye kylling, så gøy med noen tips til nye måter å tilberede på :)...og dette så deilig ut...går fint ann å kutte ut potetene til middag innimellom..nå skal jeg titte innom den matbloggen :) God natt :)

    SvarSlett
  2. Der inspirerte du meg til dagen middag. Løper rett i frysen for å ta opp kylling. Takk skal du ha :)

    SvarSlett
  3. Godt nyttår, fru Tunheim. Tusen takk for inspirasjon, dette blir fredagskosmiddagen for meg og min kjære i morgen. Etter mange utskeielser i jule- og nyttårshelgen, er det tilbake til hverdagen, uten brød, sukker og stivelse, og som du, synes jeg ikke poteter er et must i det hele tatt - masse grønnsaker og kanskje en tomatsalat holder i massevis.

    Ha en fin dag.

    SvarSlett
  4. Liker godt slike 'alt-I-ett' retter - sa kan man som du sier gjore noe annet ogsa! Multitasking :-)

    SvarSlett
  5. Deilig med retter som lager seg selv i ovn mens en gjør noe annet. Jeg pleier å gå meg en god tur og så er middagen klar når jeg kommer hjem. Det er herlig. Vi bruker også en del kylling, skal "herme" etter deg her også. God jobbetur igjen etter ferien.

    SvarSlett
  6. mmm, det så godt ut! Gøy når man finner nye oppskrifter som det var verdt å teste ut :)

    SvarSlett
  7. Elsker kylling, nettopp for at den er så anvendelig til forskjellige retter !

    Dette så godt ut, så tror jeg nok skal prøve denne ut, har dog en som ligner litt, også med grønnsaker også heller man bare over litt oliven olje og hvitvin....blir også veldig godt.

    Idag var jeg innom fiske butikken, så da blir det laks, som jeg har store planer om å bare sette i ovnen med litt krydder og sitron på....så får vi se......

    SvarSlett