Velkommen inn i min verden

En blogg om trivialiteter og hverdagsliv......

mandag 12. januar 2015

Grønnkålchips....

Jeg så Caroline Berg Eriksen hadde laget grønnkålchips og da
måtte jo jeg også prøve...






Jeg fant også oppskrift på Godt.no.

Lurer på om det er like sunt med grønnkålchips som det er
med grønnkål i andre varianter, for dette syntes jeg faktisk
var ganske godt. Bortsett fra at jeg hadde brukt for mye salt..

Dette leste jeg på Frukt.no

Grønnkål er en meget sunn grønnsak. Den er kalorifattig og er proppfull av A- og C-vitaminer og andre antioksidanter. Den inneholder også kalsium og fosfor og er en av de grønnsakene som inneholder mest jern.

2 kommentarer:

  1. Oij, det ser utruleg godt ut. Og så enkelt å lage.
    Tusen takk for tips.
    Eg har alltid tenkt på grønnkål som viktig for å halde jerninnhaldet i blodet oppe, men har ikkje likt smaken så godt og det er altfor lite brukt.
    No skal eg prøve !

    SvarSlett
  2. Ser godt ut :-) Takk for tipset!

    SvarSlett