Velkommen inn i min verden

En blogg om trivialiteter og hverdagsliv......

tirsdag 13. januar 2015

Afternoon Tea...

på Hotell Bristol i Oslo...




Når man kommer inn fra gaten får man en følelse av
gammel storhetstid og eleganse. Hotellet åpnet i 1920.




Studenten og jeg gikk for klassisk engelsk Afternoon Tea som
jeg elsker og som hun også er begeistret for.




Her fikk vi servert nydelig te, skorpefrie sandwicher, scones
og små kaker som seg hør og bør. Tidligere har vi hatt
Afternoon Tea på Ritz i London som jeg har blogget om HER.

Min venninne og jeg hadde også Afternoon Tea på ærverdige
Browns Hotel i London da vi var der, men det var en skuffelse.
Kanskje fordi jeg hadde så store forventninger og trodde det
skulle være på nivå med Ritz.

Ingen kan måle seg med Ritz synes jeg, men Bristol er fullt på
høyde, om ikke heller bedre enn Browns Hotell. I tillegg er
prisen på Bristol halvparten av det man betaler på Browns.

Vi kommer gjerne tilbake til Bristol for å drikke te...



12 kommentarer:

  1. Var m.a.o. opplevelsen på Bristol en stor skuffelse? Det ser godt ut på bildene.. ;o)

    Hilsen Line I Oslo

    SvarSlett
    Svar
    1. Nei Line. Bristol var ingen skuffelse, heller veldig bra. Browns hotell i London var en skuffelse.

      Slett
  2. Må man bestille bord eller kan man bare komme?
    Det ser veldig flott ut. Jeg husker vi bodde på et poshy hotell i London (vi bodde på noen skikkelig dårlige rom der da haha), men de hadde afternoon tea (eller high-tea) og det var veldig fint på bordene til de som koste seg :)
    Jeg må prøve dette! :)

    SvarSlett
  3. Det der så veldig koselig ut.
    Jeg kan huske at Helen var på Afternoon tea i Oslo en gang, men da var hun på Cafe Christiania, og hun var veldig fornøyd der.
    Jeg har hatt mange middager der ( jobbrelatert ) og har aldri vært misfornøyd. Alltid nydelig mat og service. Og et spennende interiør.
    Til uken skal jeg også til Oslo med jobben, og regner nesten med at middagen blir på dette stedet, men man vet jo aldri.....

    SvarSlett
  4. Bodde på Bristol en overnatting for et par år siden. En veldig hyggelig opplevelse på alle måter, men afternoon forsøkte vi ikke. Frokosten var i særklasse. Ble det overnatting på deg der?

    SvarSlett
    Svar
    1. Nei Elisabeth. Vi sov ikke der. Vi drakk bare te, Studenten og jeg. Jeg sover på sofaen i studentleiligheten.

      Slett
  5. Så koselig dere har hatt det! Ha en fortsatt flott uke!

    SvarSlett
  6. How lovely! It sounds and looks wonderful.

    SvarSlett
  7. Afternoon tea er sjelden feil... :-)

    SvarSlett
  8. Elsker afternoon tea, og har tilgode å ha de tpå Bristol, som jeg er stor fan av !
    Pleier å dra innom ditt en gang hver vinter - også drikker jeg kakao - serveres også så fint fra kanne !

    Så koselig å gjøre dette med studenten :)

    SvarSlett