Velkommen inn i min verden

En blogg om trivialiteter og hverdagsliv......

fredag 26. desember 2014

Plutselig....


så blei potetene som var til overs fra middagen i går
til de deiligste nystekte potetkakene nå i formiddag...







Det var veldig for gjort. Mannen og jeg satt med morgenkaffen
og jeg kom til å tenke på potetene og på potetkaker...

Og er tanken først kommet, er det bare å sette igang. En time
senere hadde vi 17 nystekte kaker.

Jeg fulgte bare denne oppskriften.

Jeg hadde 800g poteter og fikk som sagt 17 kaker. Jeg brukte
lokket på en liten julekakeboks til å trykke dem ut med.


Ha en fredfull og fin søndag.



7 kommentarer:

  1. Det var ein lur idè.
    Og så godt som det er !
    Ønsker deg gode romjulsdager !

    SvarSlett
  2. Å så smart;) Det er jo bare kjempegodt ;)
    Tror jeg kopierer den ideen.

    God romjul til deg og dine;)

    Klem fra Ann-Mari

    SvarSlett
  3. Ferske potetlomper er jo kjempedeilig :)..Jeg skal steke det som er igjen av kokte poteter og ha ved siden av fisk i dag jeg :)
    Ha en koselig kveld <3

    SvarSlett
  4. Så mye bedre enn ferdig kjøpte da! Jeg skal foreslå for kokkemannen min :)
    Takk for tips!

    SvarSlett
  5. Dere er flinke! Ha en fortsatt fin jul ❤️❤️❤️

    SvarSlett
  6. Kjaere Fru Tunheim! Blir så nostalgisk av å lese bloggen Din. Husker godt hvordan det var å fly like för jul. Kjenner meg godt igjen! Koselig og stemningsfull blogg som altid. Fortsatt God Jul! Elisabeth eksvertinne.

    SvarSlett
  7. Jeg husker jeg lagde kjottsuppe og potetkaker/lomper til en internasjonal aften en gang for maaaange ar siden da jeg gikk pa en internasjonal skole. Hmmm... det er lenge siden. Kanskje jeg skal gjore det igjen!?

    SvarSlett