Velkommen inn i min verden

En blogg om trivialiteter og hverdagsliv......

mandag 15. desember 2014

Jeg visste det....

at jeg kom til å bake for mange julekaker denne
julen også....

Men nå er det slutt. Helt sikkert!







Disse har jeg ikke laget før og er du glad i kokos og
romessens, ja da er dette kakene for deg. Meg også!

2 dl hvetemel
1/2 ts bakepulver
125 g smør
65 g kokosmasse
3/4 dl sukker

Bland mel og bakepulver og hakk inn smør. Tilsett sukker
og kokos og arbeid deigen raskt sammen med hendene.
Del i 3 emner som rulles ut til pølser og trykk dem flate.

Stekes på 180 grader i 10-12 min til de er lys gyldne.

De var litt bløte da de kom ut av ovnen, men stivnet da
de blei kalde.

Lag glasur av melis, vann og romessens etter smak.

4 kommentarer:

  1. Åhhh, du altså - du frister !!
    Jeg tør ikke prøve meg - fikk til serena kaker i år, hipp hurra for meg, men har nesten spist opp alle alt..!?!?
    Må ha godt opp 2 kg på det. Så flere fristelser i bokser på kjøkkenet tør jeg ikke ha, kunne jo være at jeg fikk dem til vettu :)

    SvarSlett
  2. Mmmmm....disse ser og høres gode ut. Jeg elsker jo også kaker, og har snart spist opp alt det jeg har bakt. Mulig jeg rekker å bake litt til før jul, men jeg har så innmari lange arbeidsdager denne uka, at det er verken tid eller ork igjen, til baking, når jeg kommer hjem.
    Men jeg har halve rullen med marsipan igjen, da.......den koser jeg meg med til kaffen.

    SvarSlett
  3. Hmmm... Ja, som sagt tidligere her - du frister! Og jeg er svak for å prøve noe nytt... Jeg skal Hei Arian det i tankene når jeg TROR jeg er ferdigbakt... Alltid mulig å bake en kake til...! :-)

    SvarSlett
  4. Jeg har bakt din krydderkake dette året også, suksess!

    SvarSlett