Velkommen inn i min verden

En blogg om trivialiteter og hverdagsliv......

lørdag 20. desember 2014

Her kommer en reprise....

Ja, det er en reprise på innlegget om mors gamle oppskrift
på sin vidunderlig gode krydderkake....







Det er så mange som har laget denne til jul, både venner
av meg og blogglesere. Eller...etter alle disse årene i bloggens
verden blir det kanskje rettere å si bloggvenner.

Jeg serverte blant annet denne kaken til kaffen på førjuls-
selskapet vi hadde på onsdag. Der ville også flere av
gjestene gjerne ha oppskrift. Vil du ha den, finner du den
HER.

I tillegg til rosiner og sukat som oppskriften sier, så har jeg oppi
aprikoser, fiken og valnøtter og stekte den ca en time og femten
minutter. Den må være gjennomstekt, ellers faller den sammen i
midten, men heller litt for lite enn for mye stekt.

Ha en finfin lørdag dere..

8 kommentarer:

  1. Mmmm, den så god ut!
    Ingenting er mer jul enn en god krydderkake ♡

    Ha fine førjulsdager:)

    SvarSlett
  2. Den må jeg prøve meg på.
    I oppskriften står det sur fløte / rømme
    er det lettrømme elle vanlig rømme du bruker
    Ønsker deg god jul.

    SvarSlett
    Svar
    1. Det er jul så jeg slår til med seterrømme...

      Slett
  3. Denne kaken er blitt tradisjon i vår familie.
    Kjempegod !
    Tusen takk :)

    SvarSlett
  4. Tak for opskriften - den må jeg prøve, for det lyder meget lækkert.
    Ønsker dig en god jul!

    SvarSlett
  5. Denne skal jeg sjekke ut, høres veldig god ut. Jeg elsker krydderkake og det er vel nesten det eneste vi ønsker å ha av kaker til jul her hos oss.
    Nam nam! Takk for at du deler :)

    SvarSlett
  6. Lekker kake og flott amaryllis i bakgrunnen !
    Julekaker er tradisjon, man skal ha noen vante og kjære kaker, hvert eneste år :)

    SvarSlett
  7. Takk for inspirasjon, Ingrid. Da er kaka bakt.
    Jeg brukte tørket tranebær istedet for sukat. Det ble jul.
    Jeg har ikke ringform, men brukte den største brødforma mi. Dessverre hang hele bunnen av kaka igjen i forma, da jeg tok den ut :(
    Men smaken er nydelig, så pytt.

    SvarSlett