Velkommen inn i min verden

En blogg om trivialiteter og hverdagsliv......

tirsdag 9. desember 2014

Er det julen eller alderen....

som spiller meg noen puss....







Jeg satt i hotellresepsjonen i går klokken 13 og ventet på
transport ut til flyplassen...

I forkant hadde jeg spist frokost med kapteinen og copiloten
og vi var enige om at vi skulle fly sammen hele dagen med
henting på hotellet klokken 13 som sagt.

Jeg tok meg god tid på rommet. 50 minutters yogaprogram,
pakking av kofferten og det som hører med før utsjekk.

Klokken blei 13 og jeg satt i resepsjonen og ventet og kikket
litt i mine papirer imens og hva oppdaget jeg...!!!!!

Hjelpes...jeg skulle ikke fly med de to pilotene før senere på
dagen. Jeg hadde avgang fra Flesland klokken 13.25...!!!! Altså
om 25 minutter! og der satt jeg på hotell Neptun i Bergen sentrum.

Jeg ringte straks trafikkvakten i Stockholm og damen der var så
utrolig søt og vennlig. Hun fikset og ordnet og ingen skade skjedde,
heldigvis. Jeg dro med cockpit crewet jeg hadde spist med og alt
ordnet seg, men for en skrekk da jeg oppdaget feilen.

Og det fortsatte i dag. Nå er jeg hjemme altså etter fire dager
ute på jobb.

Da jeg kom hjem etter handling på OBS! i formiddag, kunne jeg ikke
finne lommeboken og så for meg skrekken med å stoppe alle
bankkort, sertifikat osv. Nå...midt i julestria.

Jeg dro ned på butikken igjen og heldigvis hadde damen i
kassen funnet den og ingen skade skjedde denne gangen heller.

Noen ganger har man flaks altså, heldigvis.



9 kommentarer:

  1. Gjenkjennbart.
    Godt det fins noen gode hjelpere der ute.

    SvarSlett
  2. Det er ikke alderen. Yngre folk surrer jo også sånn. Og så er det OBS' feil! Jeg var der nylig, avd. Sandefjord. Lenge siden jeg var der, og sist hadde de et stort kjølerom til alle meieriprodukter. Det hadde de ikke lenger. Så der plastikkdørene inn dit var før var det nå inngang til lageret. Så med handlelista på tlf i hånden duret jeg inn der. Fy, så rotete det er her, rakk jeg å tenke mens jeg så masse esker i øyekroken. Inntil jeg kikket opp og så to ansatte se ganske forundret på meg!
    Jeg bryr meg ikke nevneverdig om sånt, men det så sikkert teit ut!

    SvarSlett
  3. Ikke alderen og ikke julestemningen - du har kun hatt en "sånn dag, hvor alt går galt-dag" - uffameg, det er så kjipt når slikt skjer. Tenker du fikk litt klump i magen der du satt på hotellet og skulle ha sittet på flyet !
    Takk og lov av lommeboken dukket opp :)

    Den ene gangen jeg mistet min (les stjålet, og nå maaange år siden) var IKKE i utlandet, og som du vet reiser vi endel...neida, den ble stjålet i Oslos fineste butikk den, Ferner jacobsen, skal sies det var salg da, og den ble aldri funnet igjen !

    Tenker dagen blir bedre imorgen :)))
    Kos deg hjemme nå

    SvarSlett
  4. I'm glad everything worked out!

    SvarSlett
  5. Oj da... det var litt mye på en gang da men godt at det ordnet seg. Shit happens og noen ganger skjer det bare og man aner bare ikke hvorfor eller hvordan.
    Det går meget bedre nå skal du se ;)
    Ha en fortsatt fin uke :)

    SvarSlett
  6. Den folelsen er ikke god, nei...

    Jeg var pa var sedvanlige tirsdagssamling pa puben igar og en av mine venninner kunne ikke finne brillene sine da vi skulle dra. Hele veska ble endevendt og borte var de. Vel, en kjapp prat med de bak disken loste det problemet - hun hadde glemt dem da vi byttet bord... Samme venninne stresset for et par uker siden og hevdet at hun hadde mistet mobilen sin, men kunne ikke forsta hvordan. Hun kjorte meg hjem etter laget og jeg tok en kjapp telefon til telefonen hennes som da ringte UNDER passasjersetet hvor jeg satt! Gjett om hun ble glad!

    Nei, det er bare en 'fase' du er inne i, tenker jeg! :-) NA blir det bedre! :-)))

    SvarSlett
  7. Enda bra at det løste seg da! Om det er alderen... hehehe ja si det, oftes hørt her i huset er: Åj det glemte æ :)

    SvarSlett
  8. Å....velkommen i klubben, frue.
    Godt det ordnet seg.
    Håper formen din er på bedringens vei også.

    SvarSlett
  9. Ups, ja det er fort gjort. Godt at det gikk bra da! =)
    Jeg blir bare verre og verre, men det kan da vel ikke være alderen?
    Skylder på at jeg har mye å tenke på... ;)

    SvarSlett