Velkommen inn i min verden

En blogg om trivialiteter og hverdagsliv......

tirsdag 25. november 2014

Syprosjekt....

Jeg har laget et nytt forkle til meg selv og et til Elen
så vi kan være like når vi skal lage mat sammen eller
bake....




Ja, ja...det blir nok et par tre år før hun kan bruke sitt,
men nå er det i alle fall klart. Jeg har laget det av stoffet
som var til overs etter at jeg laget tipi til Elen.

Stoffet er av bomull så jeg håper det funker i vask.




Her står jeg på syrommet og smiler mens jeg tar bilde av
meg selv. Min gullfargede iPhone og forkle kledde hverandre
ser jeg.....

I alle fall, nå skal dere høre (lese)...

Jeg hadde så mye stoff til overs at jeg har laget to voksne-
og to barneforkle og tenker at jeg kan gi bort det ene settet.

Har du lyst å ha likt Elen og mitt forkle til deg selv og ditt barn
eller barnebarn? Da kan du bare sende meg en melding om ønsket
i kommentarfeltet under her, så trekker jeg ut en vinner om litt.

Det er litt juleforberedelser i hjemmet. I kveld har jeg laget
julesylte, men ikke i det nye forkle....

21 kommentarer:

  1. Du er jo så flink du, forkleene ble jo så flotte! Elen blir nok storfornøyd når hun får bruke sitt sammen med bestemor! Jeg er gjerne med på trekningen, bestemor og Sofie hadde nok også vært flott i like :)

    Ha en fin førjul!

    SvarSlett
  2. Så fine forklær du har laget! Mine barn har nok blitt for store for det minste, men det går jo an å glede seg til et fremtidig barnebarn�� Jeg er gjerne med!

    SvarSlett
  3. Så fine forkler, og ikke minst så hyggelig at Elen har ett å vokse seg i...hi hi

    Jeg ønsker meg nytt forkle, og akkurat farger som passer på kjøkkenet mitt...hehe....

    Forresten, så fint bildet av deg, veldig fin på håret syns jeg :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk, skjønne Helen. Du er snill...

      Slett
  4. Hvor er forklædet super smukt - jeg kan love dig for du ikke får lov at gå i køkkenet alene når dit barnebarn bliver større.
    Hvor ser du smuk ud - jeg rejser ofte med SAS - jeg er overbevist om at jeg ville nyde at blive betjent af en så dejlig smilene person som dig.
    Charlotte fra Aalborg

    SvarSlett
  5. Du er produktiv, og dyktig i alt du gjør. Jeg ønsker meg veldig slike forkleder til meg og mitt barnebarn. :-)

    Ha en fin førjulstid videre.

    PS: Jobber du i SAS? Skal reise med SAS den 19. desember: Tromsø-Oslo-København-Chicago... kanskje vi ses? DS

    SvarSlett
    Svar
    1. Det hadde vært hyggelig å møte deg Janna og jeg flyr ofte mellom Tromsø/Oslo og Tromsø/Bodø, men den 19.desember har jeg fri.

      Slett
    2. Reiser også ofte Tromsø - Oslo, så: kanskje en annen gang... :-)

      Slett
  6. Så flott! Både dama og forkleet! Og jamen sto det i stil til iPhonen :) Hadde blitt henrykt over å vinne til mormorungen og meg ja :) Farmorungen er litt for liten enda.... men nå krabber ho rundt og reiser seg opp!

    SvarSlett
  7. Du altså, jeg er så imponert over alt du tryller frem med symaskin din. Skikkelig snerten er du, i det nye forkleet ditt.
    Tenker tilbake til min egen mamma som var så flink til å sy. På den tiden når jeg vokste opp var det jo mye mer vanlig å sy selv. En advent sydde hun maken forkle til henne og meg. Jeg husker ennå stemninga og duftene i kjøkkenet når vi bakte ingeførnøtter og trillet marsipan sammen. I ført de nye forklene.
    Vinne lekkert forkle vil jeg gjerne :) Men barnebarn har jeg ikke enda...

    SvarSlett
  8. Jammen så koselig da :) og ingenting er så koselig som å bake sammen med mormor/farmor :) Jeg har så mange gode minner fra baking sammen med min bestemor :)
    Og jeg hadde visst forkle jeg også, men vi hadde ikke like :) Men koselig likevel

    SvarSlett
  9. Så dyktig og produktiv du er. Sy det kan ikke jeg, men bake med barnebarna det er kjekt. Å kunne ikle seg med disse hadde vært kjekt.

    SvarSlett
  10. Så flott forkle !
    Skille gjerne vært eier av et sånt et ..her er det ofte litt uenighet om forkle ..har nemlig bare et barneforkle og nå gjerne to av barnebarna er med å baker så blir det litt misunnelse .
    Tenk at du er så snill og gir bort ...

    SvarSlett
  11. Ja, ærru gæ'ern! Klart jeg ønsker meg sånt forkle! Det er så fine farger på dem, og jeg setter ekstra pris på å eie noe som er hjemmelaget.

    SvarSlett
  12. Nydelig forkle. Jeg blir ikke med pa denne trekningen da det ikke er sma barn I huset hos meg (blir nok noen ar til, tror jeg), men de er heldige de som vinner! Og ja - du var veldig fin pa haret! :-)

    SvarSlett
  13. Så kjekt å ha same forkle som barnebarnet :)
    Eg har ei på 7 og ei på 2 så eg skulle nok likt å bake ilag med ei av dei i nye forklede ;)

    SvarSlett
  14. Å så fine:-) du er jammen snill som gjer vekk ett sett, du er god. Fredrik og eg er gjerne med i treninga:-)
    Kos deg.

    SvarSlett
  15. Du er jo utrolig flink ! Hilsen og god adventstid fra Beth

    SvarSlett
  16. Et slikt skulle jeg veldig gjerne hatt..har ikke barnebarn man kjenner noe med barn som sikket hadde ønska seg det lille..Klem<3

    SvarSlett
  17. Så flotte forklær :) Det vil jeg gjerne være med på trekningen av! Foreløpig blir det meg og mine barn som evt kommer til å bruke det, men man vet jo aldri. Kanskje det plutselig kommer "dalende" et barnebarn :)

    SvarSlett
  18. Kjempefine, både du og forklærne. Som nybakt mormor så vil jeg gjerne være med.

    SvarSlett