Velkommen inn i min verden

En blogg om trivialiteter og hverdagsliv......

torsdag 27. november 2014

Snart advent...

Tenk så fort som tiden flyr og har først adventstiden
startet,er det ikke lenge til jul- og nyttårsfeiringen
er over....




Jeg kjører samme adventsyttrykket som de siste årene...



...men stjernen er ny og vinduene må vaskes ser jeg

I vinduet på loftstuen har jeg erstattet den syvarmede lysestaken
med en stor stjerne og lysdråpen i stuen er også erstattet med
en stjerne...

Jeg har gjort alt klart og så er det bare for Mannen å sette på lyset
på søndag. Jeg drar på jobb i morgen tidlig og kommer hjem
søndag midnatt og advent blir det hos oss uansett...

7 kommentarer:

  1. Det blir koselig :)
    Jeg gleder meg også som du nok skjønner på alle mine juleinnlegg. Advent hos meg blir også beskjedent, jeg skal ha lys selvfølgelig og henge opp stjerne i stuevinduet. I år skal jeg faktisk gjøre en innsats for meg selv på jobben også og kjøpe svibler og litt annet stæsj og ha advent på kontoret mitt også. Jeg vurderer sterkt å få kjøpt te-adventskalenderen de har på Home And Cottage bare for å gjøre lunchen litt mer spennende hva gjelder tevalget :)
    Det blir til det man gjør det sjøl og i år skal jeg kooose meg har jeg bestemt meg for :)
    og det håper jeg du også får gjort selv om du skal jobbe nå :) God vakt! som vi sier i helsevesenet :)

    SvarSlett
  2. Den julestjerna var fin en sånn kunne jeg tenkt meg, er den av papir? kan jeg få spørre hvor du har kjøpt den ......:)

    SvarSlett
    Svar
    1. Stjerna på bildet er fra IKEA og den i loftstuen er fra Clas Olson og de er begge i papir. Jeg holder en knapp på IKEA siden den har et bedre opphengsystem etter min mening.

      Slett
  3. Heisan.
    Adventslysene din likte jeg svært godt.
    Det avlange lysfatet du bruker i hvilken butikk har du kjøpt det.
    Har lett etter et lignende men det er kun runde fat å få kjøpt.

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Sol

      Det er et trefat med grå patina. Jeg har hatt det i flere år og husker ikke hvor jeg kjøpte det.

      Slett
  4. Hei
    Kan jeg få spørre om hvor du kjøper di store hvite kubbelysene du har brukt i adventstaken.
    Trenger tips på hvor jeg får kjøpt lys som brenner fint.
    Di siste kubbelysene jeg kjøpte var kjempedyre kostet 135 kr pr stk og var en fiasko.
    Hilsen Solveig

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Sol. Jeg har kjøpt dem hos Clas Olson og de er 100% stearin og veldig gode. Jeg har faktisk ikke hatt så fine lys før. De brenner så fint og de drypper/renner ikke i det hele tatt. Tror de kostet ca 50kr pr stk.

      Slett