Velkommen inn i min verden

En blogg om trivialiteter og hverdagsliv......

tirsdag 18. november 2014

Hjemmelaget tipi....

Julegaven til Elen er ferdig og klar til å pakkes
inn...





Hun skal få en tipi som jeg har laget etter inspirasjon fra
DENNE artikkelen i Aftenposten....



Her håper jeg Elen og jeg skal storkose oss med kveldsmat,
lesing og kos...




Jeg har sydd på hemper av anorakksnor....



og litt store marineblå knapper..




I sømmene inni pipien har jeg festet bånd til å knytte
rundt kosteskaftene...





Beina er litt glatte på parketten og for at de ikke skal
skli, har jeg sydd en pose til hver fot av antiskli...





Mannen boret hull i kosteskaftene som jeg så har
tredd anorakksnor gjennom til feste....

Denne tipien kan jo enkelt pakkes sammen og tas med på
stranda for solskjerming, på tur i skogen og i hagen.

Nå håper jeg Elen blir glad for presangen og et lite gjemmested
for seg og sine små og store venner....

10 kommentarer:

  1. Wow! Fantastisk julegave! Der blir det mange kosestunder framover, det er jeg helt sikker på! Og igjen er imponert over hva du kan.....

    SvarSlett
  2. Utrolig kul! Så flink du er! ❤️

    SvarSlett
  3. Så herlig! Her blir det mye kos :)

    SvarSlett
  4. Jeg sier det bare. Du er fantastisk kreativ. Og for en super julegave.

    SvarSlett
  5. Kuuuult! Stilig gave :)
    Den blir nok en højdare :)

    SvarSlett
  6. Den var knallflott:))))
    Kan jeg få spørre hvor du har kjøpt det fine stoffet du har brukt.

    SvarSlett
  7. Du altså, bare så kreativ! Gjett om det blir kosestunder inni der!!
    Jeg husker når min første var 2,5 år. På sommeren fikk han et indianertelt av svigerfar. I timesvis satt de to inni teltet og leste bøker. Den pensjonerte lærerbestefaren satt sammenkrøket og storkoste seg over at barnebarnet var så glad i å bli lest for. Noe som kanskje var medvirkende til at sønnen vår kunne lese når han bare var fire?

    SvarSlett
  8. Hvilken fantastisk flott julegave du har laget !
    Du er såååå flink og tøff til å bare hive deg på prosjekter, og denne var jo en stor en....tenker dere kommer til å lage fine minner inni der, ja :)

    Husker mine tantebarn hadde laken over kjøkkenbordet mitt, også satt vi under der og spiste piknik midt på vinteren ! For jeg har alltid pleid å ta de med på piknik sommerstid, noe de tydeligvis ikke glemte eller glemmer - tradisjoner vettu, så viktig å lage :)

    SvarSlett