Velkommen inn i min verden

En blogg om trivialiteter og hverdagsliv......

søndag 30. november 2014

Diabetes....

Jeg har ikke så mye kunnskap om diabetes, men i
går hadde vi en ganske overvektig mann som
passasjer på flyet....





Min kollega blei stoppet av ham på sin vei gjennom
midtgangen der han sa, " Jeg har diabetes, har du noe
å spise?"

Min kollega tilbød ham nøtter, knekkenrød ol. fra vår
salgsvogn. Han hadde tydeligvis ikke tenkt å kjøpe noe,
men få det gratis av oss siden han hadde diabetes.

Dette finner jeg skikkelig urimelig. Min kollega er sykepleier
og mannen var ikke dårlig eller noe. Man kan da ikke bare
gå inn på en kafé og forvente å få gratis mat fordi man har
diabetes.

Makan til frekket og han betalte til slutt veldig motvillig.

10 kommentarer:

  1. jøss! Det må jeg si...

    vel vi har noen sånne som går på poliklinikken hos oss også som uttalte: Må jeg betale?
    ja du er over 30 år. jeg kan nesten ikke si noe mer her nå, men jeg kjente nakkehårene mine reiste seg litt.

    SvarSlett
  2. Vi som jobber med mennesker, opplever nesten daglig spesielle folk som skal ha særbehandling.
    Jeg har nettopp hatt en kunde som forlangte at jeg bestilte tre knapper til hennes nye kåpe hun hadde kjøpt hos oss, ellers ville hun ikke ha den alikevel.
    Det er helt greit, det, men det er noen ganger måten de sier det på......
    Ha en fin advent.

    SvarSlett
  3. Jeg ble målløs! Noen er så utspekulerte og frekke at man nesten ikke tror det er mulig for voksne mennesker å oppføre seg slik.

    Ha en fin første søndag i advent.

    SvarSlett
  4. Nei den der var vel litt frekk :) Så du er flyvertinne ? det visste jeg ikke. Men alle flyvertinner er jo så pene og elegante og når jeg ser på deg så ser jeg deg jo der på flyet :)

    Ha en nydelig dag

    Klemmer Monica

    SvarSlett
  5. Han kunne nøyd seg med noen sukkerbiter... Det hadde holdt i massevis.

    SvarSlett
  6. Hvis man lever med diabetes, vet man jo selv hva som skal gjøres under reise. Jeg sier som Sylvia. Jeg har også jobbet med mennesker og måtte mange forskjellige. Hvis han plutselig ble syk, burde han alikevel kunne oppføre seg.

    SvarSlett
  7. Tro om min kommentar ikke har kommet til deg??

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Helen. Jeg har ikke sett noen tidligere kommentar fra deg. Jeg vet ikke hva som har skjedd og hvorfor den ikke er her. Den har ikke lagt seg i nettsøppelkurven heller.

      Slett
  8. Nar man lever med diabetes, sa man man vaere forberedt og alltid ha med seg nodvendig mat/drikke. En god venninne av meg har hatt diabetes I maaaange ar, og drar ALDRI noen steds - selv ikke en liten tur med bilen til byen - uten a ha noe med seg. Man vet ikke hva som kan skje ilopet av en dag, og med diabetes MA man ha med seg enten noe a spise, noen sukkerbiter eller lignende. Mulig han var en ny diabetiker og ikke har forstatt viktigheten av a ta dette ansvaret selv! Ganske sa frekt a forvente at det skulle vaere gratis.... Vel, han laerte vel na!

    SvarSlett
  9. Hmmm en liten frekking det der.... Som diabetiker som har man vel med seg litt mat som passer for følinger og slikt. Jaja, noen er født med frekkhetens nådegave....

    SvarSlett