Velkommen inn i min verden

En blogg om trivialiteter og hverdagsliv......

mandag 24. november 2014

Bete....

Tre av disse betene er nye for meg...





Polkabete, hvitbete og gulbete har jeg aldri kjøpt eller
brukt før. Rødbeten er jo velkjent.

Nå skal jeg prøve disse i denne betesalaten som jeg
skal lage til meg selv til lunch i dag...

Jeg husker det var gulbete i salaten jeg kjøpte i Oslo da
Studenten og jeg spiste lunch der, men siden har jeg ikke
tenkt over den før disse fargerike betene dukket opp på
Skjæveland gardsutsalg..

Jeg har fri i dag og skal på butikken for å kjøpe litt flere
ingredienser til salaten og til et resteprosjekt jeg holder på
med ved symaskinen....

Ha en superfin mandag fylt med nye muligheter.

2 kommentarer:

  1. Jeg har heller ikke smakt disse, så håper på et innlegg om det ble en god salat :)
    Leste det forrige innlegget ditt også..leit å høre at han har slike plager..Alle gode ønsker til dere fra meg :)

    SvarSlett
  2. Jeg har aldri smakt på disse, verken i rå eller syltet tilstand. Jeg har egentlig aldri spist rødbet en gang rå. Er det godt i salater? Håper på oppdatering om smaken på de andre også :-)

    SvarSlett