Velkommen inn i min verden

En blogg om trivialiteter og hverdagsliv......

onsdag 29. oktober 2014

Jeg elsker salat....

og spiser det til lunch eller middag flere ganger
i uken.....




Salat er både sunt og smakfullt og kan lages i uendelig mange
varianter.

Denne er etter inspirasjon fra Ostehuset i Stavanger. Den
er veldig enkel og veldig god, men har en ublu pris om jeg
får si det. Jeg tror jeg betalte 169 eller 179 kroner for en
mindre mengde enn dette, men da uten avokado.

Her er i alle fall slik jeg lager den;

Isbergsalat, litt div.småbladsalat, avokado, pære, blåmuggost
og marinerte valnøtter

Dressing;

Olivenolje, eplecidereddik (hvitvinseddik kan også fint brukes)
akasiehonning, dijonsennep og litt kvernet pepper. Alt røres
sammen og ønsket mengde heller over salaten.


8 kommentarer:

  1. Dette ser himels godt ut !
    Jeg vil definitivt lage denne. Salat er favoritt mat her i huset også.
    Takk for oppskriften
    Hilsen Solveig

    SvarSlett
  2. Der må jeg bli flinkere....blir som oftes salater sommerstid, men selvsagt som du skriver her, hvorfor ikke også til lunsj?

    SvarSlett
  3. Å denne salaten du viser fram bilde av her ser kjempegod ut! nam nam :)

    Jeg burde lage salater oftere og ha med til lunch... tenker jeg og gjør det veldig sjeldent :(
    Dumt!
    Vi får kjøpt salater her på jobben da i kantinen, men de er dyre synes jeg og jeg er sånn som har med mat hver dag hjemmefra fordi jeg kan og liker det best :)

    SvarSlett
  4. Ser veeeldig godt ut! Jeg hadde blitt glad hvis du ville dele din oppskrift på de marinerte hvalnøttene. Høres fristende ut og fikk lyst til å prøve meg på dem☺

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei. Dersom du klikker på ordet marinerte valnøtter i teksten over her kommer du til oppskriften

      Slett
  5. Nam-nam! Tror vi damer som ikke spiser så mye brød er jamt over flinkere til å spise salat!
    Dette skal prøves!

    SvarSlett
  6. Blåskimmelost er bare smaskens! Passer til så mye syns jeg. Ekstra godt sammen med moden pære, valøtter, honning slik du har gjort det i denne salaten. Vil jeg prøve.

    SvarSlett
  7. Her går det også en del salat, kjapt og godt;) Blåmuggost og pære er bare supergodt. Ja og gjerne litt honning og valnøtter. Nesten så jeg blir sulten!!

    ;)

    SvarSlett