Velkommen inn i min verden

En blogg om trivialiteter og hverdagsliv......

søndag 28. september 2014

Aioli....

En ny porsjon er klar i kjøleskapet og blei laget
i en fei nå i formiddag....




Jeg har laget den etter denne oppskriften. Om man kutter
ut hvitløken og erstatter med f.eks. frisk estragon, så er det en nydelig
majones til skalldyr...

Majonesen bør stå til dagen etter for å sette seg litt.




Både pesto og aioli er et must i kjøleskapet. Jeg har en tendens
til å lage mer pesto enn vi klarer å spise og da kan litt gis bort. Eller
som jeg nå har prøvd ut, legges i fryseren og tas opp ved behov.


Ha en fin søndag!

6 kommentarer:

  1. Takk for alle oppskrifter og tips du deler, den pestoen din har blitten favoritt hos meg, jeg lager den mye. Et lite tips fra meg:
    Laget eplemuffins etter din oppskrift i går, jeg fylte formene 3/4 fulle la på en skje vaniljekrem på hver muffins stakk nedi eplebiter som jeg hadde vendt i sukker og kanel på forhånd.
    Drysset over perlesukker og hakkede nøtter til slutt.
    Brukte store muffinsformer.
    Serverte dem lune med vanilje is det ble knallgodt.
    Hilsen fra Solveig

    SvarSlett
  2. Alltid gode tips frå deg
    Tusen takk !
    Fin ny veke til deg.

    SvarSlett
  3. Jeg ELSKER aioli og lager ofte foccacia fra Trines matblogg sammen med en aioli med hvitløk og dijonsennep. Men, jeg har ikke smakt aioli med estragon så denne skal jeg jammen prøve til skalldyr, takk for at du deler :-)

    Ha en fin uke!

    Klem
    Netta

    SvarSlett
  4. Her i huset er det Mannen som lager slike gode ting. Jeg baker foccachia.........som er godt til pesto.

    SvarSlett
  5. Åsså så godt det er med hjemmelaga godsaker.
    Patriarken hadde bursdag på lørdag. Fikk flere hjemmelagede spiselige gaver av gjestene. Superhyggelig!

    SvarSlett
  6. Svarte deg ang Youtube inne på bloggen min.

    SvarSlett