Velkommen inn i min verden

En blogg om trivialiteter og hverdagsliv......

onsdag 13. august 2014

Blogging....

Nå har jeg drevet på med blogging i flere år og den
tiden har gått kjempefort....

Jeg startet i grunnen fordi jeg liker å prøve ting jeg ikke har
gjort før og som jeg synes ser kjekt ut. I tillegg hadde jeg et ønske
om å bli bedre i bruk av PC siden jeg ikke bruker det så mye i
jobbsammenheng. Nå har jeg gått over til kun bruk av iPad og
iPhone og synes det er så mye enklere og raskere.




Tanken om at jeg skal legge ned og slette bloggen kommer
oftere og oftere....Hvor lenge skal jeg holde på å publisere
trivialiteter og hvor lenge orker noen å se på det jeg legger ut?

Alle som besøker bloggen min kan se ut fra tredje linje at dette
faktisk handler om min verden, trivialiteter og hverdagsliv.
Dype refleksjoner, analyser og formuleringer med snert må en
finne andre steder.

Mandag 11.august hadde jeg 300 lesere og jeg blir rørt og glad
for at så mange faktisk besøker meg. Vanligvis ligger
det daglige besøkstallet mellom ca 200 og 270.

Som de fleste av dere, som er innom her jevnlig, vet, så jobber jeg
som Purser i SAS og har gjort det i 27 år. For å få en forståelse
av hvor mange 300 mennesker er, så tenker jeg at det er flere enn
to smekkfulle Boing 737 700-fly. Og det er ganske mange når du
ser hvert enkelt menneske. Selvfølgelig er 300 lesere ikke mange
i forhold til de som er kjendisbloggere, men for meg er det mange.

Og jeg tenker ofte på hvem dere er. Sikkert mange jeg ikke kjenner,
noen kjenner jeg og andre har hilst på meg om de har vært
ombord på flyet når jeg er på jobb. Og andre "kjenner" jeg gjennom
at vi ofte besøker hverandres blogger.

Ja, tiden flyr og vi bestemmer mye av innholdet selv. "Do more
of what makes you happy", sies det og det er ofte enklere
sagt enn gjort. De fleste av oss har forpliktelser og ansvar som
ikke alltid kan forenes med det vi har lyst til, men vi kan velge å
gjøre det beste utav våre muligheter.

Jeg prøver så godt jeg kan og noe deler jeg med dere enn så
lenge....



Ha en strålende fin dag!

20 kommentarer:

  1. Hei!
    Nå ble jeg redd du skulle slutte!Er innom bloggen din hver dag og koser meg med dine små og store øyeblikk som du deler.Du er tydelig en flott dame med mye energi og flink til det meste.Får ofte ideer fra dine innlegg!Så bare fortsett!Klem Anne Marit

    SvarSlett
  2. Heisan.
    Jeg er en dame på 53 år som bor på Nordmøre og har fulgt bloggen din i over 2 år nå.
    Jeg er også innom bloggen din hver dag og har glede av dine innlegg du deler med oss.
    Har fått masse tips og inspirasjon av dine oppskrifter du deler med oss. Både når det gjelder mat, håndarbeide og andre ting.
    Er det noe jeg har lurt på om en oppskrift, har jeg spurt deg og ALLTID fåttt svar tilbake. Det må jeg bare beundre deg og TAKKE deg for at du tar deg tid til, selv om du er i full jobb og har mye annet og gjøre.
    Selv har jeg måttet slutte på jobb pga kronisk sykdom.
    Jeg har ingen blogg selv men har stor glede av å lese blogger.
    Bloggen din er en av mine favoritter,håper du fortsetter med bloggingen:)
    Hilsen Solveig

    SvarSlett
  3. Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.

    SvarSlett
  4. Glad du fortsetter. Leser alle dine innlegg, men kommenterer dessverre ikke alltid. Spesielt i sommer har jeg vært dårlig på det området, ja, min egen blogg er også blitt forsømt - hele det siste året, egentlig. Kjenner på det samme som du skriver om her, men er ikke der ennå, jeg heller, at jeg vil legge ned. Får se, kanskje kommer inspirasjone tilbake. Håper egentlig det.

    Ha en fin uke mot helg. I morgen begynner jeg på jobb etter ferie og avspasering. Skal nok bli fint, det òg.

    Klem fra meg til deg.

    SvarSlett
  5. No vart je skremt gitt. Godt du vil fortsette og blogge. Synes det er så koselig å inn å lese bloggen din. Er inne og leser hver gang det kommer noe nytt. (ser det i bloggen min ;o)) men er dårlig til å kommentere.

    Ha en fin dag!

    SvarSlett
  6. Eg synest det er kjekt å stikke innom bloggen din kvar dag! I tillegg til mat, handarbeid og reiser har du mange gode idear og tankar. Kjekt å lese om jobben og.
    Eg starta å blogge den tida her var fire born som var med på ulike aktivitetar. No har mykje endra seg i kvardagen. Mykje er dokumentert, anna held ein for seg sjølv.
    Eg har annonsert at eg vil trappe ned ein periode. Det held ikkje lenge, men det vert lystbetont når ein ikkje føler ein må.
    Ha ein strålande dag du og!

    SvarSlett
  7. Godt du fortsetter!
    Er ofte innom bloggen din og synes den er fin! Jeg synes det er helt topp at det ikke er de dype, lange innleggene, slikt orker jeg ikke...he, he..
    Har funnet mye inspirasjon hos deg- og takk for det! :-)

    SvarSlett
  8. Jeg liker godt å besøke deg på bloggen :) Fortsett slik du holder på så lenge du orker, jeg henger med ;) Fin kveld til deg!

    SvarSlett
  9. Besøker bloggen din nesten daglig. Mange tips og inspirasjon fra deg, du er ei flott dame med mye energi, fantastisk. Håper du fortsetter med bloggen din.
    Hilsen Judith

    SvarSlett
  10. Bra du vil fortsette.
    Eg har fått mange tips i innlegga dine, særleg oppskrifter på mat. Har til og med fått tradisjon med julekaken til mor di. No vil både svigermor og andre ha eit stykke av den til jul :)
    Eg likar innlegga dine, korte og presise, rett på sak.
    Kjenner sjølv på at inspirasjonen til å blogge ofte er fråverande. Synest andre er så mykje flinkare, men så er det kjekt å ha mange venner i bloggverda, og det gir overskot.
    Håpe dagane er fine !

    SvarSlett
  11. Kjempefin blogg, innom nesten daglig. Flotte tips om bøker, interiør, blomster og oppskrifter. Tusen takk for inspirasjon ! Unni

    SvarSlett
  12. Heisann
    Slike tanker som du har her, har vel alle vi som blogger hatt.
    De gangene jeg har hatt tanken på å slutte med blogging, tenker jeg alltid på hva jeg mister, for som du også nevner her, man treffer jo nye mennesker, både IRL og får nye bekjentskaper her på bloggen, som man føler man kjenner etterhvert.
    Mange gode venninner har jeg også fått her, som jeg aldri hadde truffet, hadde det ikke vært for bloggen.
    MEN det skal være lystbetont .
    Og man må få skrive om det som opptar en selv.
    Jeg er glad du vil fortsette, for jeg liker å komme innom her hos deg, fru Tunheim.
    Ha en riktig trivelig kveld.

    SvarSlett
  13. Hei!
    Takk for flotte og varierte blogginnlegg!
    Koselege, informative, inspirerande og overraskande.
    Alltid spanande å sjå kva som er dagens tema :).

    Helsing "trottig" lesar gjennom fleire år.

    SvarSlett
  14. Denne refleksjonen rundt dette med blogging er som jeg skulle ha skrevet den selv. Motivasjonen til å blogge svinger, men slik er det jo med alt.
    Glad for å ha startet med det. På den måten har jeg jo blitt "kjent med" deg. Liker å kikke innom å lese om hverdagøyeblikka dine, Ingrid.

    SvarSlett
  15. Og du, grattis med ny, flott heading forresten!

    SvarSlett
  16. Kos at du fortsetter med bloggen - Er innom ofte og koser meg med det du skriver
    Hilsen godt voksen dame :-)

    SvarSlett
  17. Kjære fine Fru Tunheim !

    Var redd ett øyeblikk du skulle slutte her "inne" ....
    Liker stilen din, korte hverdagsglimt, og mange fine tips.

    Det rare er, man syns liksom man kjenner hverandre litt her inne, og som jeg skrev til deg via instagram, ang baking. Jeg var så lykkelig da jeg fikk til kaken min, at jeg tenkte brått på deg !! Merkelig...når vi aldri har truffet hverandre engang...men, som skrevet, du har alltid skrevet så søte kommentarer til mine mer eller mindre mislykkede bakeprosjekter, så ville du skulle vite bår jeg (endelig) fikk det til !

    Du inspirerer, og jeg håper alltid at jeg engang, treffer på deg i "lufta" !! Til da, fortsett akkurat som du gjør nå håper jeg.....

    SvarSlett
  18. Du må fortsette, er så hyggelig å stikke innom bloggen din og lese om hverdagstrivialiteter!

    SvarSlett
  19. Kjenner igjen tanken om bare å slette hele bloggen...
    Er litt i tankeboksen selv

    Men godt å lese at du ikke har tenkt å kutte ut bloggingen!
    Du er til stor inspirasjon, og jeg koser meg alltid her på besøk hos deg =)

    SvarSlett
  20. Og der tror jeg hele bloggkommentaren min forsvant her.... Huffhuff...

    Jaja får bare prøve å huske litt av det jeg skrev da ;)
    Det er godt at du blir å fortsette å blogge, du har koselige innlegg, kjekt å følge dine jobbreiser, spennende å se hva du opplever.
    Jeg måtte ha litt bloggpause i sommer, selv om jeg kjente at jeg nesten fikk hetta av å la bloggen bare ligge der. Men nå er jeg tilbake, og det er godt å kjenne at tiden strekker litt mere til, og at jeg får besøkt andre bloggere innimellom.

    Ha en strålende dag :)

    SvarSlett