Velkommen inn i min verden

En blogg om trivialiteter og hverdagsliv......

lørdag 5. juli 2014

Strikkejakker...

Jeg har laget ikke mindre enn tre jakker i 100% ull...





Den grå har fått hvit kant nederst i tillegg til den på ermene og når
ferien kommer må jeg på knappejakt...

Nå er det bare å velge og vrake og håper de ikke trengs før til
høsten, men det er kanskje å håpe på litt vel mye...

En lun jakke til litt kjølige sommerkvelder er heller ikke å forakte.

I morgen, søndag, starter jeg på mine siste fire arbeidsdager og
min 5. arbeidshelg på rad.

Etterpå er det FERIE !!!!!!


Ha en fin dag!

10 kommentarer:

  1. Så fine strikkejakker, kan jeg spørre om hvor du fant mønster??
    Sommerhilsen fra Hanne

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg fikk oppskriften fra Sylvia med bloggen Kanel og sukker...

      Slett
  2. Veldig fine strikkejakker! Du er flink :)

    SvarSlett
  3. Skal si fruen har vært produktiv !!
    Disse var super fine da - alle til deg selv.....?

    Fine farger, alle sammen, og morsomt med knappe jakten, du finner sikkert noen fine.

    Ja, du hun Sylvia inspirerer oss alle her i blogglandia - morsomt at oppskriften var fra henne - jeg holder på med en tynn mohair genser, oppskrift fått av, ja Sylvia.

    God ferie - hvor enn du skal :)))

    SvarSlett
  4. Hei
    Har du allerede strikket TRE slike jakker!!!!?? Her går det jammen unna. Og så fine de er.
    Håper du får brukt dem masse. Du var iallefall fin i den hvite du tok bilde av med deg inni :)
    Jeg har tre uker igjen til ferie, og to helger på rad, sukk...... Men, nyt nå ferien din, velfortjent altså!

    SvarSlett
  5. Så flotte jakker! Imponert over tempoet ditt altså :) Disse skal bli deilige utover høsten eller kjølige sommerkvelder :)

    SvarSlett
  6. Hei!
    Så flotte jakker! Kan jeg spørre om hva slags garn du har brukt?
    Sommerhilsen fra Mari-Anne

    SvarSlett
    Svar
    1. Den hvite er strikket i Sandnes Garn Alfa og de andre to i garn fra Gjestal som jeg ikke husker navnet på. Det går sikkert også an å strikke i type Skappelgarn. Brukte pinne 7

      Slett
  7. Fantastisk flott jakker, her går det unna… ;-) Ha en flott ferie!

    SvarSlett