Velkommen inn i min verden

En blogg om trivialiteter og hverdagsliv......

onsdag 16. juli 2014

Spareribs.....

det hadde vi lyst på til middag i dag, men det var
enklere tenkt enn gjort.

Uten å bruke for mye tid i det nydelige sommerværet
fant vi ingen som solgte ferske og umarinerte spareribs.
Da kom jeg på at jeg hadde hørt en kokk på radio som
lagde "spareribs" av ferske nakkekotteletter...

Som tenkt, så gjort...





Bildet er ikke videre delikat, men dette blei et godt
alternativ. Samme gode smaken, bare mer kjøtt....

Kottelettene lå noen timer i marinaden/sausen og jeg
stekte dem deretter 3 timer på 150 grader, den siste halve
timen med folie over og ga dem en omgang under grillen i
stekeovnen før servering....

Har du lyst å prøve dette er det bare å Google og
kokkelere i vei....


4 kommentarer:

  1. Åh det hørtes skikkelig godt ut. Skal foreslå dette for maken min, han elsker jo å lage mat og teste ut litt nytt :)

    Nyter dere gode dager på hytta nå? Det gjør vi, endelig er ferien her - ikke et sekund for tidlig :) Rart med det!
    I skrivende stund glir ferga ut fjorden og mot Sverige, et koselig syn - og sola skinner og det er bare fint :)
    Nydelig sommerdag skal nok dette bli ja :)

    Ha en fin dag!

    SvarSlett
  2. ps! Nå har jeg slettet Fotografri fritid friluft bloggen hahaha... sorry... jeg ville tilbake til Koselig. Jeg savnet å være koselig.. nå er jeg koselig igjen

    http://koselig.blogspot.no

    SvarSlett
  3. Det har jeg aldri tenkt på, men så smart!
    Hørtes veldig godt ut =)

    SvarSlett
  4. Det høyrest ut som eit mykje betre alternativ til spareribs. Takk for tipset !

    SvarSlett