Velkommen inn i min verden

En blogg om trivialiteter og hverdagsliv......

mandag 14. juli 2014

Sommerlektyren så langt...


SKYGGEFERDEN

er en selvbiografisk oppvekstroman om Sara som vokser
opp i Syria og som flytter til Norge og får oppholdstillatelse....



Jeg kan godt anbefale denne boken. Jeg liker å lese om
oppvekst i kulturer helt forskjellig fra vår egen...



DE USYNLIGE





For en roman!!!!!

Noe av det beste jeg har lest, men så
var jeg veldig fascinert av Seierherrene også da den kom
for mange år siden. Dette er litt i samme sjanger.

Ingrid vokser opp i fattige kår på en øy ved Helgelandskysten
og for et liv og helseslit det var den gangen for kun noen få
generasjoner siden....

Begge bøkene lastet jeg ned som e-bok fra biblioteket.


Ha en fin dag!

5 kommentarer:

  1. Jeg kunne ønske jeg tok meg tid til å lese bøker, for jeg gjorde det tidligere. Har en hel vegg med bøker her hjemme, som jeg har lest tidligere........men du vet, jeg strikker konstant, jeg. Men lydbok, ja det må være tingen for meg, egentlig.

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja Sylvia, det er genialt og veldig greit når man har pinner i hendene...

      Slett
  2. Sommer'n er tid for late kvelder med lesing (ihvertfall gjelder det meg) og nå har jeg kommet meg gjennom hele min bunke med bøker som jeg tok med fra Norge.

    Så kanskje jeg skulle prøve med å laste ned noen lydbøker på iPhonen min? Min kjære har hørt på mange lydbøker, og elsker det ! Ikke tålmodighet til å lese....

    Så hva blir så neste bok ?

    Todeloooo - nyyyyt ferien :)

    SvarSlett
  3. Takk for tips! Eg skal ta meg på tak og skaffe meg appen! Et helt halvt år skal lesast i papirutgåve først. Den skryt mange av.

    SvarSlett
  4. Takk takk takk for anbefalingen. Hadde samme leseropplevelsen med Seierherrene. Ut på jakt etter denne.

    SvarSlett