Velkommen inn i min verden

En blogg om trivialiteter og hverdagsliv......

mandag 7. juli 2014

Snart ferie....

Jeg var en tur til Rhodos og tilbake igjen i går. Turen
gikk greit den, men jeg fikk vondt i halsen og stemmen
sviktet....




Nå ligger jeg her på sofaen da uten stemme, vond hals
og hodepine. Og jeg har måttet sykemelde meg de neste
dagene.

Når man er syk i min jobb så må vi ringe MedHelp i Danmark
for å informere om at man er syk og avtale hvor mange dager
man tror man kommer til å være borte fra jobb. SAS har
outsorset denne tjenesten til MedHelp for å slippe å ha egne
ansatte til denne jobben. På MedHelp møter man utrolig
hyggelige sykepleiere som man også kan søke råd og hjelp hos.

Jeg har ikke ringt dem før og må si det var en overraskende
positiv opplevelse. De hadde litt problem med å skjønne
hva jeg sa, ha,ha,ha....jeg såvidt klarte å hviske inn i telefonen,
men det gikk til slutt.

Mannen derimot, han er godt fornøyd. Nå trenger ikke han å
høre meg prate og mase rundt her hele dagen..ha.ha, morsomt
liksom....

I alle fall så betyr dette at ferien min har startet og nå skal
jeg ikke på jobb igjen før 7.august, men jeg hadde satt pris
om den hadde startet på en annen måte enn liggende
på sofaen....

Ha en fin dag!

6 kommentarer:

  1. Hei
    Håper du kan hjelpe meg med en oppskrift du hadde på bloggen din for lenge siden.
    Det var på hjemmelaget rød pesto. den skrev jeg ned og lagde mange ganger.
    Den var veldig veldig god, men jeg har klart å rotet bort oppskriften så nå har jeg ikke fått laget den på lenge.
    Det har vert veldig fint hvis du har kunnet legge den ut på nytt.
    Hilsen Solveig

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Solveig.

      Det jeg gjør er å kjøpe en pakke soltørkede tomater og legger dem et par timer i eddikvann, tar dem ut og skyller dem. Ha dem så i foodprosessor/blender og tilsett hvitløk, maisolje eller olivenolje, permesanost og solsikkefrø og kjør alt til ferdig mos. Ha godt med olje oppi.

      Lykke til og god sommer

      Slett
  2. Nei, så uheldig du er. Ikke morro å bli syk når det er ferie. Jeg fikk bihulebetennelse da jeg satt i flyet, på flyet til Berlin, for to år siden. Det begynte med en rennende nese.....veldig dumt når man sitter i fly, fant jeg ut. Var syk hele den ferien, og tygde

    SvarSlett
  3. .......Ibux hele turen, og hadde over hundre tørk med meg hver dag, sukk.
    Ta deg en god cognac ( virker alltid på meg) god bedring, og god ferie. Klem

    SvarSlett
  4. Hei;) Så ergelig å bli syk nå som du skal ha ferie. Håper du kommer deg raskt.
    Leste øyt fra innlegget ditt til min mann! "Flere som sliter altså" var hans kommentar at mannen din slapp å høre deg hele tiden. De er kjekke og tøffe;) Og gode å ha;)

    God bedring;)

    Klem fra Ann-Mari

    SvarSlett
  5. Ønsker plutselig snarlig bedring og god ferie :)

    SvarSlett