Velkommen inn i min verden

En blogg om trivialiteter og hverdagsliv......

tirsdag 8. juli 2014

Orrestranda....

Jeg blei med på en liten luftetur i dag. Formen er litt
stigende, men stemmen mangler fortsatt. Det blei ein
stille tur... til Mannens glede, ha,ha...






Om du kommer hit med sykkel kan du bruke disse
kunstneriske sykkelstativene.....






Jæren Friluftsråd har stått for ny gangsti ned til stranda....






Ein openbaring syner seg på toppen av sanddynene....






Dette landskapet ligner veldig på Skagen i Danmark....






Her er marehalm som en gang ble importert nettopp fra Skagen
har jeg hørt.... Marehalmen binder sanden etter som jeg har
forstått...








Mannen passer datterens hund mens de er i Italia
på ferie hos den italienske halvdelen av familien.

Jeg har hatt flere innlegg tidligere om Orrestranda, men det er så
vakkert her....

Er du på Jæren eller i nærheten en gang, ja da bør du absolutt
sette av tid til en rusletur her. Sommer, vinter, høst eller vår så
er det like flott på denne vakreste av alle jærstrendene.

Ha en fin dag!

5 kommentarer:

  1. For ein nydeleg plass, flotte bilder !
    God betring :)

    SvarSlett
  2. Å, herlighet, så flott.
    Du bor i nærheten av et paradis, fru Tunheim.
    Fortsatt god bedring.
    Ps: har du forsøkt å hviske? Det kan gå........ ;)

    SvarSlett
  3. Vi har feriert på den tyske øya Sylt i sommer, men stranda du viser er jo like vakker som strendene der!

    SvarSlett
  4. Det er en flott strand, denne Orrestranden. Det er flott å kunne gå og finne seg en plass hvor en kan kle av seg og ligge naken og bare nyte livet. Takk for fine bilder.

    SvarSlett