Velkommen inn i min verden

En blogg om trivialiteter og hverdagsliv......

fredag 25. juli 2014

Norgesglass...

De kan brukes til så mangt, de gode gamle norgesglssene...


Disse brukes som lyslykter, noen andre står på kjøkkenbenken fylt med pasta og
frokostblanding og atter andre i kjøleskapet fylt med pesto og aioli...

Jeg er ikke et gjenbruksmenneske, men disse har affeksjonsverdi og er fra mitt barndomshjem. 

Oppi disse har det vært syltetøy, syltede grønne tomater, rødbeter osv. slikt som mor og de fleste husmødrene lagde for matauk på 60 og 70- tallet.

Lurer på om de røde krukkestrikkene til å ha rundt glasslokket er å få kjøpt enda...



3 kommentarer:

  1. Det er fint å bruke Norgesglas.
    Eg brukar dei til mange ting bl a til å hermetisere plommer i. Då kjøper eg gummiringar hos Jernia, 10 stk i pakken.

    SvarSlett
  2. Har ikke sett disse strikkene til salgs noe sted jeg heller. Fine er de da uansett :) Når jeg var på konsert i vinter med Ingrid Bjørnov hadde hun lyst opp scenekanten med nettopp lys i Norgesglass - det var kjempekoselig :)

    SvarSlett
  3. Tenkte jeg skulle finne fram Norgesglassa mine for jeg har lyst til å lage Pickles. Men da må jeg nok sjekke ut dette med de røde strikka først. Godt jeg fler av de mindre moderne stående også.
    God søndag!

    SvarSlett