Velkommen inn i min verden

En blogg om trivialiteter og hverdagsliv......

lørdag 12. juli 2014

Hageselskap....

for store og små gjester i går kveld....








Melon og jordbær smaker utmerket før maten i sommervarmen...


sammen med bringebær-og sitronlemonade.....

Kylling med mangochutney, aprikos og crême frech med ris
og salat til middag......



Sjokoladepai pyntet med bær fra hagen og vaniljeiskrem til dessert....

Og så en liten skattejakt for store og små.....toppet med det
best tenkelige været....


Ha en fin sommerlørdag!

10 kommentarer:

  1. Tusen takk for oppskriften på rød pesto som du delte på bloggen din etter at jeg sendte deg en forespørsel, det var virkelig snilt av deg (::)
    Har blitt helt hekta på den pestoen har den på knekkebrød og til salat.
    Jeg syns du er utrolig flink med mat og å gjøre det koselig,blir virkelig inspirert ......
    Tenker gjestene koste seg, ha en riktig god sommer:)
    Hilsen Solveig

    SvarSlett
  2. Koselig!
    Di hvite hagemøblene dine er så fine. Er på utkikk etter sånne eller lignende.Er di av tre eller plast?
    Kan jeg få spørre hvor du har kjøpt dem :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Våre møbler er Skagen og som du kan Google for å finne forhandler. En billigvariant av disse selges hos Plantasjen tror jeg. Lykke til med ditt valg og ha en herlig sommer,

      Slett
  3. Mmm, det ser helt fantastisk ut!
    Så flink du er =) =)

    SvarSlett
  4. Så utrolig koselig! Husk på den dagen når regner pøser ned en gang i november.....

    SvarSlett
  5. Hørtes ut som den deiligste sommermeny!Takk for tipset. Og regner garanert med at det ble en vellykket dag.
    Håper formen din er god igjen, Ingrid slik at du får full valuta ut av feriedagene dine. Jeg får heldigvis noen av mine igjen. Godt å vite.

    SvarSlett
  6. Koselig pyntet i hagen, super god drikke, frukt, kyllingrett og kake.
    Morsom skattejakt for store og små.
    Strålende ver. Og ikkje minst gode og snille, Ingrid og knut. Takk:-)

    SvarSlett
  7. Blir inspirert....
    Skal ha gjester og fikk lyst å servere kylling med aprikos og mangochutney.
    Kan jeg få spørre om oppskrift på salaten du har til denne retten?

    SvarSlett
    Svar
    1. Heisann....
      Salaten blir som oftest til av det jeg har tilgjengelig. Akkurat da tror jeg at jeg brukte ferdig salatmix i pose fra Meny og tilsatte litt ekstra ruccola og isbergsalat, forvella broccoli, avocado, agurk, vannmelon og tomat. Jeg satte olivenolje og god balsamico på bordet til de som ville ha dressing...

      Lykke til med selskapet ditt!

      Slett