Velkommen inn i min verden

En blogg om trivialiteter og hverdagsliv......

mandag 28. juli 2014

Georginer.....

Som du kan lese HER så satte jeg to georginer i jord i mai...





Slik er de blitt, inkludert Mannen som morsom linselus....

Han prøvde seg som morsomKnut mens jeg tok bilde og nå
skal han jammenmeg få bli med også.

Tilbake til georginen. Jeg plantet to som jeg kjøpte i pose
på hagesenteret, men den andre var tydeligvis død allerede
da den ble kjøpt. Nå har jeg lært å sjekke bedre før jeg kjøper.

Jeg har planer om å få den til å overvintre ved at jeg tar den
opp før frosten og oppbevarer den innendørs.

Jeg har ikke gjort det før, så nå prøver jeg igjen på ting jeg
ikke kan.



Ha en fin dag!

4 kommentarer:

  1. Hi hi...jeg likte linselusa, jeg ;)
    Det er så trasig når man bruker penger på noe som ikke blir noe fint. Jeg kjøpte to hortensiaer i fjor sommer. Den ene var helt fantastisk, den andre.....not so great!
    I år kjøpte jeg en av dem, og......xzrtshf......så den ble klippet ned, og nå kommer det mange grønne nye skudd, men blomster.....vel, lurer på om det blomstrer før sommeren er omme.
    Lykke til med georginen....og linselusa ;)

    SvarSlett
    Svar
    1. Sylvia, jeg tror ikke du får blomster siden hortensia blomstrer på fjorårets skudd...

      Slett
  2. Stor og flott denne har blitt !

    Sier som Sylvia, likte også "linselusen" :) - og ola shortsen, har utstyrt min kjære med ola shorts, syns det er så fint til sommeren, og da måtte jeg faktisk til pers, for jeg tok kun en gammel ola bukse, som jeg klippet også måtte jo kanten sys opp....! Fikk det til..

    Nyt fine dager, kommer hjem neste uke, og er så spent på om været vil vedvare...eller drastisk snu ?



    SvarSlett
  3. Kunsten å få til georginer er å holde dem i krukker tror jeg. Jeg har mislyktes pga hersens snegler som eeelsker dem.

    Morsom kaktusgeorgine du valgte forresten.
    Og jeg smiler av linselusa di. Tipper du får kommentarer fra din kjære av og til du og vedr. fotodokumentering og blogging?
    Ha en fin fredag.
    /Jeg har fri og har tenkt meg avsted på utflukt med våre langveisfarende gjester.)

    SvarSlett