Velkommen inn i min verden

En blogg om trivialiteter og hverdagsliv......

onsdag 30. juli 2014

Fletteloff....

Jeg bakte fletteloff for noen dager siden etter
oppskrift fra Trines matblogg. Hun har så mange gode
oppskrifter og jeg bruker dem ofte.





Jeg lagde en og en halv oppskrift for å få tre fletter. Det
blei litt mye på ett brett. Som bildet viser så vokste de inni
hverandre.

I alle fall så la jeg to i frysen og ga bort den andre.

I går spiste vi de i frysen. Jeg satte dem frosne inn i stekeovnen
mens den ble varmet opp til 180-200 grader varmluft. Jeg tok ikke
tiden og vet ikke hvor lenge de totalt var i ovnen, men i alle fall så fikk
de den deilige sprø skorpen jeg var ute etter.



Ha en fin dag!

1 kommentar:

  1. Yummi… fletteloff er digg. Og fint å servere også.

    Baker ofte fletteloff eller "sopf" etter min svigerinne i Sveits sin oppskrift. Det er en sikker vinner her i huset. Men jeg får den alldri så høy, luftig og flott som hun klarer.

    SvarSlett