Velkommen inn i min verden

En blogg om trivialiteter og hverdagsliv......

søndag 15. juni 2014

Gåsele til barn....

Jeg skjønner ikke problemet....



Jeg ser at mange tydeligvis reagerer negativt på
at noen har en sele på små barn for å ha kontroll
på dem når de ikke sitter i vognen.





Johanna Grønneberg (som jeg ikke vet hvem er, men
visstnok en kjendis) har lagt ut dette bildet på Instagram
og fått mye pepper for å bruke bånd på barnet sitt.

Slike barneseler i forskjellige varianter har eksistert i mange
år. Jeg kan huske dem fra min barndom, men tror ikke jeg
har gått i en slik. Hvorfor er det nå plutselig blitt så ille for noen?








Jeg synes disse her er supersøte og sikkert også
veldig praktiske når barnet ikke er så villig til
å holde i hånden eller man ikke alltid har ledige hender.

Noen ganger skulle man kanskje ha vært blekksprut....


Ha en fin dag!

9 kommentarer:

  1. VELDIG vanlig i England, sett det også her i Italia...
    men, du vet nordmenn.....lest og hørt negative reaksjoner på dette tidligere også, tror nordmenn assosierer det for mye med "hundebånd". ..

    Kan ikke se at småbarn tar noe skade av dette..?

    SvarSlett
  2. Jeg husker også dette fra min barndom, og ha ha ha.. de trengte det sikkert på meg for jeg var rask . Det er ikke negativt, da vet du godt hvor barnet er og barnet er trygg for trafikk etc. Syns ikke det gjør noe, det er jo bare for en kort periode vil jeg tro?! :)

    SvarSlett
  3. Enig med deg .Dette virker praktisk og fornuftig.
    Rart at noen bruker tid og krefter på å irritere seg .......

    SvarSlett
  4. Har ikke hatt slike på mine. Tror det knapt fantes å få kjøpt da?
    Disse nye greiene ser fancy og søte ut.

    SvarSlett
  5. Utrolig smart spør du meg - de brukes jo ikke daglig, men genialt når man er på ferie og drar på kofferter i hvert fall :)

    SvarSlett
  6. Har enda ikke skjønt hvorfor hun skulle få så mye pepper for å bruke en slik en! De er jo kjempekjekke, spesielt når man reiser på ferie og er redd for at barna skal forsvinne fra deg i store menneskemengder. Synes det heller vitner om en mor som virkelig bryr seg :)

    SvarSlett
  7. Der er ikke noe nytt å ha gåseler på barn. Hadde det i barnevogn til begge mine viltre krabater. Ellers hadde de reist seg opp og ramlet ut av vognen. De er søte de på bildene du viser.

    SvarSlett
  8. Det finst bilde av meg i sele, kanskje eg skal leite det fram? Samtidig synest eg litt synd på eksperten dei hadde hosta fram. Det verka som om ho snakka om noko anna.

    SvarSlett
  9. Eg meinar at sele er ein god idè.
    Sjølvsagt ikkje til dagleg bruk, men f eks på reis må det vere supert.
    Det er alltid nokon som kritiserer.

    SvarSlett