Velkommen inn i min verden

En blogg om trivialiteter og hverdagsliv......

tirsdag 3. juni 2014

Et gammelt teppe.....

Jeg la ut dette bilde av Elen i hagen vår på min
Facebookside i dag....





Ut fra kommentarene kom jeg til å reflektere over dette
gamle teppet som jeg ikke en gang tenkte på. Jeg
publiserte et bilde av Elen og om hvor travelt det
er å ha ansvar for henne både dag og natt og tenkte ikke
på teppet.

Teppet har vi alltid hatt i min familie og mine to barn elsker
det. For dem er det fylt med barndomsminner fra sommerdager
i hagen.

Teppet sydde jeg som 12-13 åring. Jeg klippet ut ruter av gamle
klær i krimpelin og bare sydde dem sammen uten mål og mening.
Baksiden er et gammelt rutete laken eller dynetrekk.

Den gangen var det sånn at man måtte bruke det man hadde
tilgjengelig. Det ville aldri ha vært mulig å kjøpe nye og passende
stoffer. Gjenbruk var tingen.

Tenk krimpelin...for et ekkelt stoff man sydde klær av på 1970 tallet.

Lages krimpelin fortsatt mon tro?






4 kommentarer:

  1. Det var det eg visste at eg hadde sitt det teppe før. Er barndomsminner frå fleire en dine barn kan du sei ;-) Krimpelin må jo vera god kvalitet når det fortsatt er så fint.

    SvarSlett
  2. Ante meg...kreativ allerede som 12-13 åring !!

    Du skulle nok vært noe mer i den bransjen du, Fru Tunheim !! Super flink med hendene dine er du !

    Krimpelin....hmmm....fikk meg til å tenke på bestemors gamle sommerkjoler....tror polyster tok over...

    SvarSlett
  3. Elskede familieklenodier er ikke alltid av de dyre tingene, men heller ting som har vaert I daglig bruk. Imponerende av en 12-13 aring. Lurer pa hvor mange hadde klart det idag...!

    SvarSlett
  4. Så flink og kreativ i ung alder allerede! :)
    Så koselig med et slikt "generasjonsteppe" som skaper gode minner!

    SvarSlett