Velkommen inn i min verden

En blogg om trivialiteter og hverdagsliv......

tirsdag 10. juni 2014

Enkel salat....

til sommerens grillmat....








Jeg har fått oppskriften fra min søster og vi liker
salaten kjempegodt...

1 bunt brokkoli
1/2 finsnittet kinakål
1 liten purre
cashewnøtter uten salt og rosiner

1 pk majones
1 boks rømme
2 ss eddik
3 ss sukker

I steden for eddik og sukker bruker jeg hyllebæreddik
eller hvitvinseddik og kutter ut sukkeret.

Nøttene må has i salaten rett før servering


Ha en fin dag!

7 kommentarer:

  1. Hmmm den så god ut. Den må testes ut i løpet av sommeren. Takk for at du deler <3

    SvarSlett
  2. Dette så NAM ut! Sikkert deilig til en grillet sommerkotelett! Men er det brunt (altså stekt) brokkoli? Eller en 'bunt' (stilk)?
    Hilsen Line i Oslo.

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk Line. Det er en bunt brokkoli. Jeg brukte bare "blomsten" og ikke selve hovedstilken.

      Slett
  3. Denne må jeg prøve å lage,Koker (forveller)du brokolien?
    Hilsen Solveig

    SvarSlett
    Svar
    1. Nei, bruker den rå, men den kan nok også fint forvelles

      Slett
  4. Hørtes annerledes og spennende ut !

    Tor jammen meg ikke jeg har sett kinakål her jeg bor (Bolsena).....det må jeg faktisk sjekke ut...hmmm....men, derimot har de jo ett utvalg av salater som det nesten er vanskelig å velge.

    Salater, grill mat = sommer !!!

    SvarSlett