Velkommen inn i min verden

En blogg om trivialiteter og hverdagsliv......

tirsdag 27. mai 2014

Ny jakke....

Jeg har strikket en ny jakke til meg selv.....





Jeg har fått oppskrift fra Sylvia med bloggen Kanel og sukker...... Hun trodde at jeg
ville like denne jakken og hun hadde aldeles rett. Den er akkurat hva jeg
har vært på utkikk etter.

Jeg strikket den på pinne 7 i steden for 8 og det skulle jeg ikke ha
gjort. Den blei bitte litt liten, men jeg kan fint bruke den. Minste størrelse
på oppskriften var S med overvidde 92 cm og det er for stort til meg.
Jeg tenkte at jeg da bare kunne gå ned en pinne og så ville den bli
passe, men jeg strikket litt for stramt...

Jakken er strikket ovenfra og ned og i garnet Alfa fra
Sandnes Garn...

Planen er å ha denne ulljakken på hytta til litt kjølige
sommerkvelder. Fra før har jeg en Skappelgenser, men
noen ganger kan det være greit med en i litt mindre
størrelse....


Ha en fin dag!

10 kommentarer:

  1. Fantastisk. Jakken ser nydelig. Jeg tror det passer deg som en handske. Størrelsen er flott for sommeren med
    tynn kjole inkludert. Jeg har skappel-genseren også på ønskelisten. Bare veiledning ikke er så godt, kanskje bedre? Hva garnet du skal ta? Mohair med silk...
    Jeg ønsker deg mye moro strikking. Og moro med ny jakken. Hilsen hjertelig fra Viola.

    SvarSlett
  2. Virkelig fin jakke :-: Er den fra Sandnes sine hefter ? Ser du har brukt Alfa det er velig fint garn. Den jakken kunne jeg tenkt meg å strikket. Så det hadde vert fint å fått vite hvor vi får kjøpt oppskrift til denne og farve nr du har brukt.
    Hilsen Solveig

    SvarSlett
  3. Denne ble jo som skapt for deg. Sylvia er flink med oppskrifter. Jeg har fått hjelp fra henne jeg også. Genser strikket ovenifra og ned.
    Denne ble knas til deg.
    Klem

    SvarSlett
  4. Denne ble veldig fin syns jeg, og lekker farge, kremhvit...eller offwhite...?

    Sommerjakker kan godt være litt ettersittende, men så klart litt ergelig at den ble littebittegranne trangere enn du ville ha den.

    Prøver å se knappene, da de ser så lekre ut, men litt vanskelig å se tydelig, knapper gjør så mye syns jeg.

    Nei, du jeg kjører nok heller ikke henger, men jeg har en stasjonsvogn, vettu, og en stor enn, så den tar 5 sekker av gangen inni seg....så da ble det min jobb, mens mannen var på jobb i Oslo.......

    SvarSlett
  5. Nydelig jakke som kledde deg veldig godt. Kommer sikkert in handy på kjøligeere sommerdager. Så flink du er, forresten.

    Ha en fin uke videre.

    SvarSlett
  6. Heisann
    Der var du ferdig med jakken, jo!!! Det gikk kjapt må jeg si! Synes den ser helt perfekt ut til deg, jeg. Vask den og strekk den i fasong , så blir den slik du vil ha den. Riller strekker seg litt.
    Du kledde den kjempegodt!!
    Var det den du hadde rekt opp tre ganger, eller var det barnejakken

    SvarSlett
  7. Fin jakke! I fjor sommar strikka eg ei jakke ovanfrå og ned. Det var kjekt! Eg slutta når det var nesten tomt for garn, så slapp eg restar.

    SvarSlett
  8. Nydelig jakke til deg! :-)

    SvarSlett
  9. Den kledde du godt :) Sylvia er flink til å se hva vi liker. Ønsker deg en super dag :)

    SvarSlett