Velkommen inn i min verden

En blogg om trivialiteter og hverdagsliv......

tirsdag 13. mai 2014

Knekkebrød igjen....

Disse er lavkarbo, skikkelig crispy og kjempegode....





2,5 dl vann
2-3 ss olje
2 dl sesammel
1 dl sesamfrø
1,5 dl solsikkekjerner
1 dl gresskarkjerner
0,5 dl chiafrø
Salt eller urtesalt etter smak

Alt blandes, fordeles på stekebrett med bakepapir og
stekes ca 1 time på 150-160 grader varmluft.

Strø gjerne litt maldonsalt over deigen før steking.

Deigen er kanskje litt bløt med en gang, men la den stå
å svelle litt før du smører den ut på bakepapiret.

Del knekkebrødene opp med pizzahjul og legg dem på
rist og tørk dem i stekeovnen dersom de ikke er helt tørre
etter endt stektid.



Ha en fin dag!

7 kommentarer:

  1. Denne oppskriften på knekkebrød skal jeg jammen prøve,selv om jeg ikke går på lavkarbo.
    Den salaten du hadde bilde av i går på bloggen din så veldig frisk og god ut kansje du vil legge ut oppskrift på den og hvilken dressing lager du til salaten:)

    SvarSlett
    Svar
    1. Salaten blir bare til av det jeg har i kjøleskapet. I går var det forvellet broccoli, isbergsalat, fennikel, sukkererter, agurk, tomat, avocado, kokt egg og spekeskinke. Jeg toppet den med litt rød pesto og et dryss urtesalt. Dressing var bare olivenolje og balsamico.

      Slett
  2. Jeg digger hjemmelaget knekkebrød, og har en rød gammel kakeboks stående på kjøkkenbenken til å oppbevare dem i. Er boksen tom, er det fort gjort å lage en ny porsjon. Wasa har mistet en kunde i meg, etter at min oppskrift kom i hus. Bruker riktignok ikke lavkarbotypen.

    SvarSlett
  3. Nesten den samme oppskriften som jeg bruker, men har aldri prøvd med urtesalt. Takk for tipset, det skal testes neste gang :)

    SvarSlett
  4. takk for at du deler oppskrift :)

    SvarSlett
  5. Denne knekkebrød oppskriften skal prøves.
    Er denne oppskriften beregnet til 1 eller 2 stekebrett?

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg dobler oppskriften og steker to brett samtidig på varmluft. Jeg bruker ca 4 dl vann på dobbel oppskrift. Lykke til!

      Slett