Velkommen inn i min verden

En blogg om trivialiteter og hverdagsliv......

tirsdag 6. mai 2014

Fanajakke med rundfelling...

eller evivighetsprosjekt kaller jeg det...





Uansett...den er ferdig og glad er jeg!

I mitt perspektiv så har dette tatt en liten evighet. Jeg har
strikket med Sandnesgarn Mini alpakka og pinne 2,5.

Jeg har vært så misfornøyd underveis. Jeg strikker så
ujevnt og stygt, men heldigvis forsvinner en del av
ujevnheten ved dampingen av plagget. Jeg har tatt mønster
fra en genser og gjort om til jakke etter litt prøving og
feiling.

Jeg ville absolutt strikke med rundfelling for å slippe
montering. Jeg synes ofte det blir litt klumpete der ermene
sys i.

Nå håper jeg jakken passer og at Studenten er glad og
fornøyd når hun kommer hjem fra studier i St.Petersburg.

Ha en fin dag!

12 kommentarer:

  1. Å herlighet, så flott!!! Heldige Studenten :)

    SvarSlett
  2. Oh my god !

    Noe så flott, herlig, typisk norsk - I love it :)
    Syns du har gjort en fremragende jobb, og det spiller ingen rolle om det blir litt ujevnt når du strikker mønster, det jevner seg ut, hurra :)

    tenker studenten blir overlykkelig, heldig henne !

    Så, hva blir så neste strikke prosjekt?
    Noe ikke så stort kanskje....?

    SvarSlett
  3. Den er bare superflott!!!
    Og for et stykke arbeid, på pinne 2.5.
    Ujevnhetene forsvinner etter vask og bruk. Det kan også ha noe med garnet å gjøre.
    Studenten må bli overrasket og glad for denne, det er sikkert.

    SvarSlett
  4. Den var skikkelig lekker!
    Hadde vært evighetsarbeid hos meg også på p nr 2,5.
    At du orket.... Studenten blir nok fornøyd :)

    SvarSlett
  5. Nydeleg jakke! Med så tynt garn vert den svært anvendeleg!

    SvarSlett
  6. Åh nå vekket du gamle minner fra ungdomstiden!
    Hadde en rød genser med samme mønster som jeg strikket selv. Brukte også en evighet :-)

    SvarSlett
  7. Takk for hyggelig hilsen!
    Ser ut som den kommer rett fra en strikkemaskin (kompliment). ;) Jeg er i alle fall imponert. Strikkepinne 2,5... sist jeg brukte det var i 1985. Husker det godt, da det var en vest jeg strikket til min tidligere svigermor. Brukte vinter og votter på den. Om jeg så må si det selv; den var faktisk veldig fin, men jeg så aldri at hun brukte den (til og med i hennes yndlingsfarge). Haha - slik kan det gå! Heldigvis har jeg i dag en svigermor med åpne armer og et godt hjerte. <3 ... og sjalet jeg heklet til henne for noen år siden blir blir flittig brukt.
    Datteren blir sikkert veldig glad for jakken du har strikket. Det er tross alt tanken og kjærligheten bak som er det viktigste, synes jeg. :)

    Håper du ellers har deilige vårdager.

    Klem til deg

    SvarSlett
  8. Imponert, Ingrid!
    Virkelig flott er den. Og tenk med pinne nr 2,5! Garantert vil studenten elske den.
    Strikker nå en rundfelt Mariusgenser til min svigerdatter i pinne 3,5. Heldigvis i str. S. Morsomt arbeid og godt å tenke på at jeg slipper monteringsarbeid med klipping og symaskin.
    Fin onsdag i regnværet!

    SvarSlett
  9. Kjempefin kofte! Synes du skal være stolt av den!! Og på pinner nr.2,5...ikke rart du syntes det var et evighetsprosjekt...det tar tid med så tynne pinner! :-)

    SvarSlett
  10. Damping gjør bestandig underverker! Den ble kjempefin!

    SvarSlett
  11. For en nydelig Fanajakke! Sandnes mini Alpakka kan få enhver til å føle at man strikker stygt, det blir veldig ujevnt underveis. Men med damping jevnes

    SvarSlett
  12. Det ble dessverre noe feil underveis i kommentaren min, det skulle stå at etter damping jevnes den ut og blir et herlig mykt plagg. Virkelig flott!

    SvarSlett