Velkommen inn i min verden

En blogg om trivialiteter og hverdagsliv......

mandag 7. april 2014

Til Mannen...

to nystekte eltefrie brød fylt med havregryn, grovt mel, frø, rosiner og honning....










Nå er jeg spent på hva han synes når han kommer hjem...

Hele huset lukter i alle fall nybakt...

900 g hvetemel
450 g grov sammalt hvete
90 g solsikkekjerner
90 g gresskarkjerner
75 g sesamfrø
75 g lettkokte havregryn
150 g linfrø
1 pk tørrgjær
1,5 l vann
2 ts salt
1 ss akasiehonning
4 ss olje
tilsett event. rosiner, valnøtter o.l.

Alt blandes og heves i 30 min, fordel i 3 brødformer og
hev i 45 min. Stek på 225 grader i ca 1 time

Sendt fra min iPhone...


12 kommentarer:

  1. Mmmm.... så deilig!
    Det setter han nok pris på! =)

    SvarSlett
  2. Lite kan måle seg med nybakt brød! Nyt det.
    Blir sikkert godt mottatt!
    hilsen TOVE

    SvarSlett
  3. Herlig å komme hjem til lukten og ikke minst nybakt brød, tenker han blir glad !

    Hadde det vært min mann, tror jeg også han hadde fått sitt livs sjokk (kan jo ikke bake brød:)

    SvarSlett
  4. Se ve muy delicioso!!! Gracias por hacerme la boca agua. bendiciones

    SvarSlett
  5. For en kjærlighetserklæring! Særlig nr du ikke spiser ei skive av dem selv. Har du hentet oppskrift fra Trines matblogg?

    SvarSlett
    Svar
    1. Fikk oppskrift i går fra en venninne...og brødet blei veldig godt mottatt.

      Slett
  6. Det dufter godt helt hit!!!!!
    Heldige mannen.

    SvarSlett
  7. Har prøvd å bake brød men det blir bare brød som faller fra hverandre og blir til smuler. Det blir ikke vellykket....
    Eltefrie bröd har jeg aldri prøvd å lage, kansje du vil dele oppskriften på bloggen din....

    SvarSlett
  8. Synes nesten jeg kan kjenne duften helt hit!
    Ingenting lukter så godt som nybakt gjærbakst :)

    SvarSlett
  9. Åh takk for oppskriften. Denne skal jeg bake til helgen. Nam nam!!!!

    SvarSlett