Velkommen inn i min verden

En blogg om trivialiteter og hverdagsliv......

fredag 11. april 2014

Jeg elsker jobben min.....

nei....kanskje ikke fysisk jobben med de umenneskelig

lange arbeidsdagene på 10-13 timer, men livsstilen

den har gitt meg i så veldig mange år i luften...




Jeg elsker å ha fri midt i uken og den roen det gir. Jeg

kjenner fysisk og psykisk på den gleden det er når jeg

lander etter en arbeidsøkt og skal ha en hel deilig frihelg. 

Det er ikke mange av dem i løpet av et år. Ca hver 6-7 helg

og de tas godt vare på.


Jeg elsker å bo på hotell og være en sjel og en skjorte. 

Besøke byer og steder jeg sannsynligvis aldri ellers ville ha 

reist til, gå på kafé , rusle gatelangs, titte i butikker og kanskje 

ta en topptur om tiden tillater det.


Jeg elsker mine fantastiske kollegaer som er mellom

20 til 67 år og som kommer fra nord og sør, øst og

vest med sine særegenheter og livserfaring i ryggsekken.

Jeg kommer på jobb og vet ikke hvem jeg skal jobbe med

før jeg møter dem. Noen har jeg sett og jobbet med før, andre

møter jeg for første gang. Ikke en eneste dag er lik den forrige.


Nå står jeg foran en etterlengtet lang påskefri hvor jeg har fått

noen ekstra fridager jeg hadde tilgode. Skal bare komme

meg opp av hotellsengen, inn i dusjen og ned til deilig frokost

og lang god prat med kollegaene mine først og så en 10

timers arbeidsøkt. 


Så er jeg klar!




8 kommentarer:

  1. Det er nok et spennende yrke du har. Jeg trives best på "bakken". Har også vært heldig og trivdes i min jobb som helsesekretær. Har jobbet med mennesker og trivdes med det. Nå jobber jeg dessverre ikke lenger p.g.a. helsen. Nyter dagene mine som de kommer og prøver å finne på forskjellige ting som kan fylle min hverdag.

    Ønsker deg en riktig god fripåske.

    SvarSlett
  2. Flott å høyre at du likar jobben din !
    Og jobben din høyrest spennande ut, sjølv om det
    er travelt og lange dagar.
    Ønsker deg ei velfortent påskeferie !

    SvarSlett
  3. Tenk så flott. At man kan si at man elsker jobben sin. Det er en gave. En gave også å se det.

    SvarSlett
  4. Hei;)
    Ja er det ikke vidunderlig godt å ha en jobb som en trives med;) Gode kollegaer er gull verdt. Og lange dager, ja..... ok det også innimellom. Jeg har jo flyskekk, men må bare bite det i meg innimellom og da er dere fantastiske;)
    Her blir det fjellpåske uten ski for meg i år, men det blir bra det også:) God påskeferie til deg;)

    Klem fra Ann-Mari

    SvarSlett
  5. Det er både godt og viktig at man trives og har det bra på jobb. Det gir energi!
    Ønsker deg en deilig påskeferie!! :-)

    SvarSlett
  6. Hvor flott at du elsker jobben din, og det kommer vel oss flypassasjerer til gode..
    Teller dager til Oslo, + ferie til varmere strøk i juli.. Har heldigvis ikke flyskrekk. Koser meg jeg..

    Ha en fin påske og lad batteriene!

    SvarSlett
  7. Vi kom hjem i går fra Tenerife, noe som innebar 2 ganske lange flyturer den siste uka. Må bare si at jeg er imponert over kabinpersonalet. Midtgangen er utrolig smal og "kjøkkenet" er et frimerke. Derfor er jeg så sjokkert over alle passasjerene som ikke hører etter og følger de beskjedene som blir gitt for at alle skal få servering og service som de forventer.

    SvarSlett
  8. Med andre ord, en velfortjent laaang påskeferie -
    nyyyyt og kos deg !

    GoD PåSkE

    SvarSlett