Velkommen inn i min verden

En blogg om trivialiteter og hverdagsliv......

onsdag 23. april 2014

Fine ord.....

av Inger Hagerup


I DAG

Du er ung i dag, du er sterk i dag,
og den grønne jord er din.
Fold dig ut som et knitrende silkeflagg
i den feiende, friske vind.

Du er full av sol og av gylden vår,
og du kjenner de tusen sange.
Og du eier en verden av skjønne år
og av timer rike og lange.

Fold dig ut i dag mens ditt hjerte slår
og ditt sinn er en blomsterhave.
Grip din skinnende lyse vår
og livets tindrende gave!





Jeg besøkte bloggen til Anne-Mari i dag og da kom jeg til å tenke
på alt det Inger Hagerup har gitt oss.

Dette diktet hadde vi i en diktsamling vi hadde satt sammen
i steden for sanger til Studentens konfirmasjon. Hun har alltid
vært glad i dikt og som barn i Inger Hagerups barnerim...

Jeg synes det er så flott og passer så godt nå på våren med
friske Russ og konfirmanter. Tror kanskje jeg har blogget det
tidligere også.

En god ting kan ikke sies for ofte.


Ha en fin dag!

6 kommentarer:

  1. Nydelig. Inger Hagerups dikt er fantastiske og kan ikke gjentas for ofte...

    SvarSlett
  2. Så sant så sant, en god ting kan ikke sies for ofte,
    kom gjerne med flere dikt :) alltid hyggelig lesing !

    SvarSlett
  3. Det er et nydelig dikt, og jeg tenkte på Konfirmant med en gang.
    Jeg tror jeg snapper det med meg, for det er noen konfirmasjoner i mai, som kunne trenge noen ord på veien.
    Tusen takk

    SvarSlett
  4. Vakkert og riktig akkurat nå!

    SvarSlett
  5. Nydeleg dikt som passar godt på denne tida !
    Ho har mange fine.

    SvarSlett