Velkommen inn i min verden

En blogg om trivialiteter og hverdagsliv......

søndag 30. mars 2014

London

Min venninne og jeg dro til London Heathrow fredag
morgen. Der gikk vi på undergrunnsbanen, Picadelly
Line, og satt på til Gloucester Road stasjon. Det tok oss
tre minutter å spasere til hotellet vi hadde bestillt for
to netter.



Park International Hotel kan varmt anbefales....




Trivelig lobbey, men tregt gratis Wi-Fi....




Enkle og fine rom...



Frokostbufé med varm og kald mat inkludert..






Fredag kveld spiste vi middag på CÔTE. Her fikk vi god mat,
god service og god stemning fra en smekkfull restaurant...
Restauranten ligger en fin liten spasertur fra hotellet eller med
banen til High Street Kensington om man ikke vil gå 15 min.

Ingen Londontur uten Afternoon Tea.....






Vi inntok vår på Brown's Hotel lørdag ettermiddag. Brown's Hotel
er faktisk det første hotellet som åpnet i London og det var i 1837
kunne vi lese på menykortet.







Afternoon Tea her var helt grei, men kan ikke måle
seg med opplevelsen min på Ritz som du kan lese om
HER hvis du har lyst.

På Brown's Hotel var interiøret og omgivelsene litt mer
"normale", men servicen, teen og maten var mye bedre
på Ritz etter min vurdering.

Dette koster den samme stive prisen på begge steder,
men det er vel verdt å bruke noen pund på opplevelsen.


Ha en fin dag!

10 kommentarer:

  1. Eg skal til London i sommar. Afternoon tea har eg ikkje fått med meg enno. Må det bestillast lenge på førehand, eller kan ein droppe inn. (Kva er ein stiv pris ...?)

    SvarSlett
  2. Hei Solveig.

    Om du vil ha te på de mest fasjonable stedene må du bestille i veldig god tid. De fleste store hoteller og mange kafeer tilbyr Afternoon Tea. Tea på Harrods er også bra har jeg forstått.

    http://www.afternoontea.co.uk er en adresse der du kan orientere deg og event. bestille bord.

    Ja en stiv pris er kanskje øyet som ser. Vi betalte 51£ per. pers inkl. ett glass Champagne hver.

    SvarSlett
  3. Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.

    SvarSlett
  4. (Måtte slette ovenfor her, ble bare krøll... så prøver på nytt...)

    Både ser og høres ut som ei deilig venninnehelg i London. London er en fantastisk by, men det er dessverre altfor mange år siden jeg har vært der, merker jeg når jeg hører din beskrivelse og ser bildene dine. Men vi tenker på å ta en tur til høsten, og da står definitivt afternoon tea på menyen. Takk for inspirasjon.

    PS: Ble det ny veske på deg? :-)

    Ha i alle fall ei fin ny uke.
    Klem

    SvarSlett
  5. Uten tvil, LONDON er en favoritt å dra til - med venninne, eller mann, dog det er leeenge siden når jeg tenker meg om..?

    Enig, afternoon tea er liksom ett lite must når man først er i London, og valgene er mange.

    Enig, litt stiv pris der dere var denne gangen.
    Ritz står på tur neste gang, uten tvil !

    Leste kommentaren din ang VESKE kjøpe, når den kjøpes inn, trenger du faktisk ikke kjøpe NOE mer på en stund....hihihihihihi - tror jeg ville hatt den stående på nattbordet en stund - bare for å beundre den !

    God start på en ny ubrukt uke !

    PS,
    - takk for oppmuntrende ord ang italiensk min, skal innrømme jeg har slitt veldig, og har problemer med å pugge ..(sikkert ikke tøff nok med selvdisiplin..:(
    .. så prøver stadig nye teknikker for å lære meg dette vakre språket....

    SvarSlett
  6. Glemte å spørre deg, ble det gull eller sølv kant på den?

    SvarSlett
  7. Ser ut som det var en fin tur, ja! Afternoon tea kan man jo ogsa fa for en langt rimeligere pris, men det er noe spesielt pa steder som Ritz... :-) Jeg hadde jo gjester fra Norge I forrige uke og vi var ute pa Afternoon tea til ca £16 per snute (uten bobler) pa et sted som heter Harriet's (vet de har flere steder rundt I landet). Veldig koselig, men ikke same luksus :-)

    SvarSlett
  8. Takk for svar. Dottera og eg satsar på å prøve det medan karane er på konsert. Greitt å vere førebudd på prisen.

    SvarSlett
  9. Sikkert en storveis opplevelse og flotte bilder av de fasjonable stedene i metropolen London!
    En vakker dag skal også jeg reise dit!!! :-)
    Fortsatt god uke!!

    SvarSlett
  10. Vi hadde afternoon tea i Dubai på seilet, Burj Al Arab, DET var tingen :) Har også blogget om det :)

    SvarSlett