Velkommen inn i min verden

En blogg om trivialiteter og hverdagsliv......

fredag 14. mars 2014

Hva gjør man.....

når man på en drøy times varsel plutselig får
lunchgjester.....


Jo, man kaster seg rundt, drar på butikken og kjøper
kyllingfile, crême fresh, et par purreløk og to røde paprika. Chili,
kyllingbuljong, karri, paprikapulver, en gul løk og en liten boks mais
har man i hus fra før. Så er det bare å sette igang og kokkelere, dekke et
enkelt bord og tenne lys...



Brød til suppen finner man i fryseren og varmer i stekeovnen...

Spontanjunch er så undervurdert.


God fredag!

14 kommentarer:

  1. Så flink du er!

    Spontane lunsjer er herlig :)

    SvarSlett
  2. Det er helt sant!
    Det er de spontane møtene som ofte blir så utrolig hyggelige :)

    SvarSlett
  3. Så herlig holdning - du har til en slik utfordring !

    Jeg hadde bare løpt til baker'n, kjøpt brød og slengt frem pålegget jeg hadde hatt i kjøleskapet....

    Ergo, heldige gjester som kommer til DEG !!

    Og ikke minst, slike spontane treff - blir alltid så hyggelige :)

    SvarSlett
  4. Må si du er utrolig Effektiv og flink !!=)
    Brødet ser veldig godt lurer på om vi kunne fått oppskriften på det :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Oppskriften finner du under etiketter Bakverk, innlegget mitt 28.oktober 2011. Lykke til!

      Slett
  5. Hei.
    hehe ;-)
    neida... liker ikke den rustmuggen noe spesielt jeg heller. ville nok ikke satt frem en slik en jeg heller, men jeg likte selve bildet. det passet så godt inn i min situasjon p.t. dvs. blomstene som er litt rufsete.
    men også de sarte fargene i bildet liker jeg...
    så vi er nok ikke så forskjellig allikevel !
    ha en fin kveld og god helg
    ;-)) Tove

    SvarSlett
  6. Superhyggelig. Slik bør gjøres mye oftere.

    SvarSlett
  7. Det er slike luncher som blir de hyggeligste. Noen ganger er det koselig med en påsmurt blings

    SvarSlett
  8. .....også, og en kanne med te.
    Men den lunchen din høres himmelsk ut.

    SvarSlett
  9. Alltid så hyggeli å titte innom bloggen din, får alltid så masse inspirasjon og du er så utrolig flink og posetiv.
    Den lykta du har på borde med 2 lys i var kjempe fin.
    Kunne ha tenkt meg en sånn, lurer på hvor du har kjøpt den

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk for at du besøker meg, det er alltid hyggelig. Lykten har jeg kjøpt hos Lene Interiør i Stavanger. Ønsker deg en fin lørdag.

      Slett
    2. Takk for svar.
      Glemte å spørre om hviken merke det er på lykten er den fra Riviera Maison?

      Slett
    3. Jeg tror lykten er det merket, men er ikke helt sikker....

      Slett
  10. Det hørtes herlig ut! Heldige lunsj gjestene dine! Ha en fortsatt fin helg og tusen takk for koselig kommentar på bloggen min!

    SvarSlett