Velkommen inn i min verden

En blogg om trivialiteter og hverdagsliv......

fredag 14. februar 2014

OL-lua.....


Nå er jeg ferdig med OL-lua. Den er en variant av
lua som brukes av OL deltakerne.






Jeg har heklet den i dobbel Dale babyull og heklenål nr 4
etter denne oppskriften.

Oppskriften sier 100 g lys blå, men jeg synes det er for lite. Skulle
gjerne hatt luen litt lenger. Min er 28 cm, men den kunne godt ha
være 30-35 cm lang. Jeg ringte Husfliden i Trondheim dagen etter jeg
hadde vært der for å legge av et nøste til, men da var de helt
utsolgt.

Jeg skal ikke ha luen, men Revisoren. Hun får prøve den og se
hva hun synes om lengden. Den skal jo være litt "baggy".






Jeg har brukt halvstaver, men originalen skal visst nok være
pjoning. HER kan du se hvordan det gjøres....


5 kommentarer:

  1. Fin blåfarve på lua.
    Hvilket farvenr er det du har brukt?
    Har en svigerdatter så ønsket seg en sånn, så da må jeg ut og kjøpe garn i morgen.........

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei...finner du garnet er du god! Det er visstnok utsolgt over hele landet. Jeg har brukt babyull fra Dale. Jeg vet ikke fargenummeret for jeg har kastet magebåndet til garnnøstene.

      Slett
  2. Hei;) Du er jo en racer med heklenåla også;) Var innom husfliden i dag for å kjøpe flagg til luene, fikk tak i 2 så var det slutt på de også. Nå heklses det i bomullsgarn;) Pjoningen tar for lang tid for meg!!
    God helg;)

    Klem fra Ann-Mari

    SvarSlett
  3. Se der ja, ferdig alt !
    Gikk fort denne her, og fin ble den :)

    Her på pinnene, har jeg begynt på en liten babybukse (mannen blir farfar igjen, i mars) på pinne 2,5, men så smått så vokser det faktisk ganske radig...:)

    Ciao

    SvarSlett
  4. Ja, denne lua er blitt en farsott i hele landet:)
    Fin er den.

    SvarSlett